تناسب در دریافتی‌های کادر درمان با اجرای قانون نظام هماهنگ

رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه اختلاف فاحش بین دریافتی مراکز درمانی دولتی و غیردولتی را شاهد هستیم، گفت: اغلب مشکلات موجود با اعمال طرح نظام هماهنگ برطرف می‌شود. عدم اجرای نظام هماهنگ باعث شده تا هریک از سازمان‌ها به خواسته خود به فعالیت پرداخته و همین مقوله مشکلات متعدد را به دنبال دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از دیرباز عدم تناسب در دریافتی‌های کادر درمان به ویژه بین پرستاران و پرستاران را شاهد هستیم. هرچند به دلیل شیوع کرونا اقدامات برای ارتقای دریافتی کادر درمان اعمال شده است، اما همچنان نارسایی‌ها برای فعالان در این قشر ادامه دارد. این در حالی است که ساعت کاری فراوان، حساسیت شغلی و ... در روند تخصیص اعتبار به این قشر مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان بیش از پیش در زمینه فعالیت موثر و ایجاد جذابیت برای فعالیت در این شغل اقدام کرد. برای مثال رزیدنت‌ها حدود ۱۲۰ ساعت در هفته به فعالیت می‌پردازند و آنطور که باید حقوق دریافت نمی کنند. هرچند ماحصل کم توجهی به این شغل خالی مانده  ۲۵درصد صندلی‌های رزیدنتی در آزمون‌ها را می‌توان مطرح کرد.

محمد قیطاقی، رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عمده مشکلات پزشکان و پرستاران گفت: در سال‌های گذشته علوم پزشکی دولتی  افزایش دریافتی‌ها اعمال شده است در این اقدام اختلاف فاحش بین دریافتی مراکز درمانی دولتی و غیردولتی را شاهد هستیم. مراکز درمانی غیردولتی بخش عمده‌ای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی و بخشی دیگر هم مشمولان قانون کار هستند. اجرا نشدن قانون نظام هماهنگ پرداخت، اختلاف دریافتی در میان کارکنان دولت را به شدت افزایش داده است.

 وی افزود: در سالجاری برای همکاران در بخش درمان که مشمول قانون کار هستند شاهد افزایش ۵۷ درصد افزایش دریافتی بودیم. باید در راستای کاهش اختلاف دریافتی‌ها بیش از پیش اقدام کرد. در نهادیت همچون بسیاری سازمان‌ها در زمینه افزایش دریافتی  کارکنان تصمیم‌گیری نشده و تصمیمات افزایش حقوق سنواتی هم ابلاغ نشده است.

قیطاقی با بیان اینکه عمده مشکلات جزو طرح نظام هماهنگ بروز کرده است، تاکید کرد: بی‌شک با اعمال طرح نظام هماهنگ بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود. عدم اجرای نظام هماهنگ باعث شده تا هر یک از سازمان‌ها به خواسته خود به فعالیت پرداخته و همین مقوله مشکلات متعدد را به دنبال داشته است. به عبارت دیگر عدم اعمال نظام هماهنگ در کشور هر سازمان به خواسته خود تغییرات را اعمال کرده و همین عدم هماهنگی بین سازمان‌ها مشکل ساز می‌شود.

برای اخذ دانشجو در زمینه پزشکی و پرستاری برنامه‌ریزی شود

رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درباره روند اخذ دانشجوی پزشکی، پرستاری و ... گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در زمینه توسعه دانشگاه‌ها و سهمیه دانشجویی ابلاغ کنند. در سال‌های اخیر هم شاهد افزایش ورودی‌ها به رشته‌های پزشکی، پرستاری و ...هستیم. در علوم پزشکی استقبال دانشجویان از دانشگاه‌های آزاد اسلامی مطلوب است. دانشگاه دولتی به اندازه کافی توسعه یافته و خانواده‌های فراوان خواستار تحصیل فرزندشان در حوزه پزشکی  هستند  و خروجی فارغ التحصیلان و نیاز جامعه باید در سطح کلان مورد بررسی قرار بگیرد  در ۱۰ سال آینده در زمینه اخذ دانشجو در این رشته برنامه ریزی شود.

 قیطاقی درباره نحوه پرداختی به رزیدنت‌ها گفت: افراد در کل دنیا برای فعالیت خاص آموزشی پولی دریافت نمی‌کنند مگر اینک فرد در صورت ارائه کار اضافه باید هزینه آن را دریافت کند. اگر رزیدنت فعالیت اضافه انجام می‌دهد طبیعتا باید پول اضافه هم دریافت کند، در تمامی کشورهای دنیا در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در صورت اقدامات خارج از تعریفات آموزشی به فرد حقوق اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1138760

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =