نرم افزار جاسوسی اسرائیل در تلفن نخست وزیر اسپانیا

مقامات اسپانیایی می‌گویند در تلفن‌های همراه نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور نرم افزار جاسوسی پگاسوس ساخت اسرائیل را کشف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مقامات اسپانیایی می‌گویند موفق به شناسایی نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس از تلفن‌های همراه پدرو سانچز نخست وزیر و مارگاریتا روبلز وزیر دفاع این کشور شدند. گفته می‌شود این نرم‌افزارها برای شنود صحبت‌های این مقام‌ها استفاده می‌شده است.

بیشتر بخوانید

سفیر روسیه توسط اسرائیل احضار شد

فلیکس بولانوس، وزیر ریاست جمهوری دولت اسپانیا از کشف نرم‌افزارهای جاسوسی در تلفن‌های همراه مقامات ارشد این کشور خبر داد. بولانوس گفت:‌ این نرم افزار متعلق به شرکت اسرائیلی در تلفن همراه پدرو سانچز نخست وزیر و مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا کشف شده است.

 وزیر ریاست جمهوری که مسئول نهادی برای هماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف کشور اسپانیاست روز دوشنبه با تایید این خبر گفت: حقیقت این است که نرم‌افزارهای جاسوسی از منابع خارجی وارد تلفن‌های همراه مقامات این کشور شده است.

وی افزود: ما کاملاً مطمئن هستیم که این یک حمله خارجی بوده است چون از منابع داخلی اطمینان کافی را داریم. به گفته بولانوس دولت اسپانیا به طور رسمی از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرده موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

نرم افزار جاسوسی پگاسوس با نفوذ به تلفن‌های همراه داده‌های آنها را استخراج کرده و به دوربین و میکروفن این دستگاه‌ها دسترسی پیدا می‌کند.گروه شرکت‌های NSO  رژیم اسرائیل مالک پگاسوس ادعا می‌کند این نرم افزار تنها با چراغ سبز مقامات اسرائیلی به سازمان‌های دولتی برای هدف قرار دادن جنایتکاران و تروریست‌ها فروخته می شود. البته در سال‌های گذشته بارها دولت‌های استبدادی برای سرکوب مخالفان خود از این نرم افزار استفاده کرده‌اند.

پیش از این فعالان حقوق بشر دولت اسپانیا را به استفاده از نرم افزار پگاسوسی برای جاسوسی از جنبش‌های جدایی طلب کاتالونیا می‌کردند. سازمان دیده بان اطلاعات اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت استفاده از نرم افزار جاسوسی پگاسوس در کشورهای عضو این اتحادیه شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1139078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =