مجلس درباره توانمند کردن تیم اقتصادی با دولت گفت‌وگو کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان در کنترل قیمت‌ها گفت: مجلس باید در خصوص توانمند کردن تیم اقتصادی و معاونان با دولت گفت‌وگو کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به گرانی‌ اقلام مصرفی مردم در بازار اظهار کرد: دولت سیزدهم با وعده اصلاح معیشت مردم از مجلس رأی اعتماد گرفت.

وی افزود: طبق وعده، دولت باید در حوزه ارز، کالاهای اساسی و قیمت خودرو اصلاحاتی انجام می‌داد که البته معتقدم تلاش زیادی تاکنون صورت گرفته است. اما متأسفانه ملاک عمل برای دولت گشایش در سفره مردم است که این اتفاق نیفتاده است.

بیشتر بخوانید:

گرانی خودرو ناشی از تورم نیست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت در یک سال گذشته با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته نتوانست آنچنان که باید به سفره مردم کمک کند و امروز می‌بینیم که اقلام در معیشتی مردم و خصوصا در حوزه پزشکی و دارو مردم در تنگنا قرار دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختیارات مجلس به دولت برای حذف ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: دولت مجوزی از مجلس تقاضا کرد و قول داد که قیمت کالاها مانند شهریور 1400 باقی بماند و بیمه ها را نیز فعال کند، همچنین کارت های الکترونیکی باید به کمک مردم می‌آمد تا خسارت‌های ناشی از افزایش قیمت پس از حذف ارز ترجیحی را جبران کند که هیچکدام از اینها انجام نشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مجلس نباید پیش از اینکه برنامه دولت پس از حذف ارز 4200 تومانی را دریافت کند، به او اجازه این کار را می‌داد، گفت: تیم اقتصادی دولت باید به سرعت ترمیم شود. مجلس باید با دولت در خصوص توانمندی معاونان رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت گفت‌وگو کند و در این زمینه تصمیم بگیرد.

کد خبر: 1139390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =