ضرورت تجهیز مدارس با تکنولوژی برتر/ معلمان علاوه بر نقش تربیتی به فرهنگ‌سازی اهمیت دهند

مدیر دبستان دخترانه سمای اردبیل گفت: فعالیت در مدارس سما سختی و حساسیت بیش‌تری دارد؛ زیرا همزمان با دو سازمان فعالیت می‌کنیم، معلمان علاوه بر نقش تربیتی به فرهنگ‌سازی اهمیت دهند.

سیده شیما سیدحاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه فعالیت در مدارس سما سختی و حساسیت بیشتری دارد اظهار کرد: در مدارس سما هم با سازمان سما که آئین‌نامه‌ها و ضوابط مخصوص به خود را دارد و هم با آموزش وپرورش کار می‌کنیم، در عین حال که دستورالعمل‌ها و قوانین آموزشی را اجرا می‌کنیم باید مقرارات و بخشنامه‌های سازمان سما را نیز اجرایی کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک معلم خوب، گفت: یک معلم خوب باید صبور، با ایمان، باحوصله، مهربان، دارای عفو و گذشت و آشنا به تکنولوژی روز، علم و فنون باشد.

سیدحاتمی با بیان اینکه یک معلم خوب علاوه بر نقش تربیتی، باید فرهنگ سازی را به نحو احسن انجام دهد، تصریح کرد: یک معلم باید با برنامه‌ریزی برای آموزش همراه با شور و شوق و ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر عمل کند. او با فداکاری و مهربانی همه دانش خود را درکلاسِ درسِ مدرسه در اختیار دانش آموزانش قرار می دهد. معلمی نمونه است که با ابتکار و خلاقیت انواع روش‌های تدریس مدرن را با عشق و علاقه نثار دانش آموزان کند.

این فرهنگی اردبیلی برنامه‌ریزی کامل برای کلیه فعالیت‌های مورد علاقه روزانه از جمله فیلم، بازی، ورزش، موسیقی و غیره را به دانش‌آموزان توصیه کرد و افزود: دانش‌آموزان مطالعه کتاب‌های علمی و آموزشی و بالا بردن سطح مهارت‌ها را جدی بگیرند.

مدیر نمونه استان اردبیل در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ خطاب به معلمان جدید گفت: معلمانی که تازه به این عرصه وارد می‌شوند، حس مادرانه و پدرانه را در خود تقویت کرده و با چشم فرزند به دانش آموزان‌شان نگاه کنند.

وی همچنین به یادگیری و تسلط کامل بر علم و تکنولوژی روز در معلمان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دانش آموزان به تکنولوژی روز مسلط هستند.

سیدحاتمی با اشاره به دغدغه‌های معلمان گفت: دغدغه اصلی معلمان این است که همه دانش آموزان‌شان هر آن‌چه را که با دل و جان به آنها آموخته‌اند، خوب یاد بگیرند و مهارتهای‌شان بالا ببرند، بتوانند مجموعه‌ای را که در آن فعالیت می‌کنند راضی نگه دارند، همچنین اولیا راضی باشند و در قبال دلسوزی‌ها و جان فشانی‌هایی که می‌‎کنند، حقوق و امکانات خوبی دریافت کنند.

این فرهنگی اردبیلی با اشاره به انتظارات معلمان مدارس سما از مجموعه دولت و دانشگاه، گفت: معلمان انتظار دارند لوازم و تکنولوژی‌های برتر تدریس در اختیارشان قرار گیرد و از تلاش‌ها و زحماتی که می‌کشند حمایت شود؛ چراکه یک معلم همزمان با چندین روحیه، شخصیت، عقاید، تربیت و غیره در یک کلاس روبرو است.

وی با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا در وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: آموزش‌ها هرچند که انجام گرفته ولی کیفیت کاملا متفاوت است و متاسفانه با کیفیت پایین یادگیری یا یادگیری ناقص روبرو هستیم.‌ این بیماری متاسفانه بیش‌تر از تاثیر بر وضعیت تحصیلی، بر روابط بین فردی(نحوه برخورد دانش آموزان با یکدیگر)، روابط اجتماعی(EQ)، نحوه فعالیت‌های فیزیکی و شادابی و سرزندگی دانش‌آموزان تاثیر گذاشته است؛ حتی اولیا به‌خصوص مادران ترس جدایی از فرزند را  برای مدت کوتاه حضور در مدرسه دارند.

خبرنگار: علی انوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1139577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      از زحمات و تلاشهای بی شائبه جناب آقای انوار نهایت تشکر وقدر دانی را داریم که همیشه در زمینه های فرهنگی پیشرو بوده اند