اغلب موضوعات مطرح در کرسی‌های آزاد اندیشی فرهنگی و اجتماعی است

مدیر فرهنگی  و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با بیان اینکه اغلب موضوعات مورد پیگیری دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی موضوعات اجتماعی و فرهنگی است، گفت: هفته نخست خرداد فراخوان در قالب پوستر با موضوعات حجاب و سلبریتی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سال‌ها در بیانات رهبر معظم انقلاب کرسی‌های آزاد اندیشی نمایان است و تاکیدات و پیگیری‌های فراوان معظم‌له همیشه قابل مشاهده بوده است و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کرده با برگزاری این محافل گامی در این راه بردارد که با توجه به اهمیت برگزاری این رویداد، رقابت‌ها در چهار محور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  بر اساس اولویت‌های روز مشخص و به نیازها و علایق دانشجویان در آن توجه شده است.

بحث آزاد اندیشی از جمله عوامل رکود و پویایی یک تمدن را نشان می‌دهد، مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که بدون معنای انتقادی سالم، بدون گفت‌وگوی آزاد و بدون آزادی بیان، تولید علم و اندیشه و در نتیجه تمدن ناممکن یا مشکل است. یکی از اقدامات تاثیرگذار و مهمی که در ایام کرونا صورت گرفت، برنامه‌های فرهنگی ملی همچون کرسی‌های آزاد اندیشی بود. دانشگاه توانست حجم وسیعی از کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی را برگزار کرده و رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی نتیجه تلاش دانشجویان و مایه مباهات مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

صغری باباپور، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: تعداد تیم‌های شرکت کننده در قالب ۳۰ تیم ۴ نفره حدود ۱۲۰دانشجو بود که به دلیل تاخیر در اجرای کرسی‌ها و برگزاری این کرسی‌ها بعد از تعطیلات دانشجویان  برگزار شد.

وی افزود:  برخی از افراد شرکت کننده در مرحله استانی و یکی از تیم‌ها به مرحله کشوری راه یافت. برای مثال در سال گذشته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس نفر دوم تیم اقتصادی کشوری بودند.

مسائل فرهنگی و اجتماعی موضوعات مورد پیگیری در کرسی‌های آزاد اندیشی

مدیر فرهنگی  و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس ادامه داد: اغلب موضوعات مورد پیگیری دانشجویان در قالب موضوعات اجتماعی و فرهنگی است. شاید برخی افراد از مسائل فرهنگی گریزان باشند، اما موضوعات هول همین محور است.  

باباپور تاکید کرد: در این کرسی‌ها دانشجویان به شکل موافق و مخالف فعالیت کرده و موضوعات همچون اجرای زنده موسیقی، جراحی زیبایی، حجاب، حل مشکلات معیشت مردم وابسته به برجام و مذاکرات هسته‌ای، انحصار داخلی در تولید خودرو باعث افزایش کیفیت، اشتغال زنان در جامعه اثر منفی بر ازدواج و ثبات زندگی، تغییر نگاه جوانان به ازدواج تحت تاثیر فرهنگ غرب و تبلیغات رسانه‌ای غربی، گرایش به شبکه‌های اجتماعی موجب کاهش سرانه مطالعه کتاب در کشور  و ... مطرح شده است.  برای مثال در این کرسی‌ها حجاب می‌تواند در قالب قانون مطرح شده و دیگر افراد را به خود جذب کند.

موضوعات راه یافته در فراخوان‌های کرسی‌های آزاد اندیشی چیست؟

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب‌های دانشجویان و گستردگی موضوعات فعالیت‌ها با آیتم‌ها و دیدگاه‌های مخالف را در قالب پوستر  در هفته اول خرداد فراخوان داده و حجاب و سلبریتی‌ها در قالب فراخوان دانشجویان در قالب کرسی ورود پیدا می‌کند. تیم‌ها بر روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و موضوعات را با توجه به مسئولان دانشگاه در قالب مسابقه و کرسی  و طرح مساله اتفاق بیافتد.

به گفته مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس سال گذشته برگزاری کرسی‌ها با حضور مسئولان امام جمعه و فرماندار و دیگر افراد مسئولان شهری برگزار شد، اما در سالجاری یک یا دو موضوع مورد علاقه دانشجویان انتخاب شده و در قالب فراخوان موضوعات مورد توجه دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرد. میزان تمایل دانشجویان به مسائل اجتماعی و فرهنگی  با بررسی موضوع در صورت عدم برگزارکرسی دغدغه‌های مورد توجه دانشجویان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139719

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =