پیش بینی بورس یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

انتظار می رود که روند متعادل و مثبت بازار بورس امروز فردا نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل امروز با رشد ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی به ۱ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۱ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۶ هزار و ۲۳۸ واحدی به ۴۴۴ هزار و ۶۴۷واحد رسید.

بیشتر بخوانید

بورس بر مدار صعود / شاخص کل ۱۳ هزار واحد رشد کرد

ارزش بازار : ۶۲,۷۷۱,۵۳۲.۶۳۰B

 ارزش معاملات : ۷۵,۴۳۰.۹۸۳B

تعداد معاملات : ۸۰۲,۸۲۰

حجم معاملات : ۱۲.۸۳۰B

نمادهای شپارس، وثنو، غویتا، تپکو، سصوفی بیشترین افزایش و نمادهای شوینده، خگستر، مفاخر، وساپا، ورنا بیشترین افزایش را داشتند.

نمادهای پر معامله : اسیاتک، خودرو، شستا، شپنا، غزر

 امروز بازار سرمایه با تقاضا بازگشایی شد. شاخص کل در ابتدا ۸ هزار و ۲۷۴ واحد رشد کرد و این روند مثبت و صعودی تا پایان زمان معاملاتی ادامه داشت و در نهایت این رقم به ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحد افزایش یافت. امروز شاخص کل هم وزن، ارزش و حجم معاملات نیز رشد قابل ملاحظه ای داشتند.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای «تاپیکو»، «وغدیر»، «شبندر»، «پارسان»، «شبریز» و «اخابر» بیشترین تاثیر مثبت و معاملات نماد «خودرو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که محرک بازار بورس در چند هفته اخیر بر خلاف تصور ها رشد قیمت دلار نبوده و تنها چیزی که باعث رشد بازار شده، انتظارات تورمی سرمایه گذاران است! به عبارتی سرمایه گذاران با انتظارات تورمی و همچنین ترس پایین اومدن ارزش ریال وارد بازار بورس شدند!

و اما بازار بورس فردا یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟ انتظار می رود که روند متعادل و مثبت بازار بورس امروز فردا نیز ادامه داشته باشد.

از شهریور سال ۹۹ تا کنون، این اولین باری است که شاخص کل هم وزن در نماد هفتگی وارد محدوده اشباع خرید میشود! در صورتیکه در هفته جاری در این محدوده بماند، حتی با وجود یک اصلاح اندک (پول بک به سقف کانال) میشه انتظار یک رالی صعدی جدید رو از بازار داشت، با مشاهده نرخ تورم به دور از انتظار نیس که شاخص کل از سقف قبلیش عبور کند!

در شرایطی که بازار به هر دلیلی موفق به حفظ این محدوده نشود و وارد کانال نزولی شود، ممکن است اصلاح شدیدی داشته باشد که گزینه دوم با توجه به انتظارات تورمی به دور از تصورات است!

انتهای پیام /

کد خبر: 1140419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =