تخلف آشکار در کمک بزرگ فدراسیون به پرسپولیس!

موضوع پرداخت ۱۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال به پرسپولیس در حالی مطرح است که اکنون با آشکار شدن شیوه و دستورات رییس وقت فدراسیون فوتبال در انجام این پرداخت، تخلفات قطعی عزیزی خادم بیش از قبل محرز شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون فوتبال در آخرین روزهای مدیریت عزیزی خادم، مبلغی ۱۰ میلیارد تومانی را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرد اکنون بررسی‌های حسابرس مستقل این فدراسیون حکایت از بروز تخلفات متعدد و آشکار شخص رییس وقت فدراسیون فوتبال در فرایند پرداخت این کمک مالی دارد.

در گزارش کمیته سه نفره حسابرسی مستقل فدراسیون فوتبال (ملیحی، فرکی و بهرامی) به تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ درباره تخلفات مدیریت عزیزی‌خادم، به بحث قرارداد مضاربه و قرض ۱۰ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس اشاره شده و مدارک و مستندات این گزارش حاکی از پرداخت غیرقانونی این مبلغ از سوی عزیزی خادم دارد.

عدم وجود مصوبه هیات رئیسه

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین رکن اجرایی این فدراسیون، در جریان درخواست پرسپولیس و پرداخت این مبلغ از سوی فدراسیون فوتبال نبوده است، موضوعی که مکررا در گزارشات دبیرکل و خزانه‌دار فدراسیون بر آن تاکید شده است.

مخالفت هیات رئیسه با پرداخت کمک مالی به پرسپولیس

بعد از پرداخت غیرقانونی این مبلغ به باشگاه پرسپولیس از سوی عزیزی خادم که با دستور مستقیم و خلاف مقررات او انجام شده است، در تاریخ نوزدهم اسفند ۱۴۰۰ و در جلسه هیات رئیسه موضوع درخواست و پرداخت این مبلغ به باشگاه پرسپولیس برای اخذ مصوبه هیات رئیسه مطرح می‌شود اما اعضای هیات رئیسه با پرداخت هرگونه مبلغی به پرسپولیس مخالفت می‌کنند.

امضا نشدن قرارداد توسط خزانه‌دار

هم‌چنین بر اساس اسناد موجود، قرارداد مضاربه میان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مبلغ 10 میلیارد تومان فاقد امضای خزانه‌دار فدراسیون فوتبال است.

این موضوع با استناد به بند یک ماده ۳۸ اساسنامه فدراسیون که تاکید دارد کلیه قراردادها باید با امضای مشترک رئیس فدراسیون و خزانه‌دار اجرایی شود، تخلف آشکار است.

هم‌چنین رئیس فدراسیون فوتبال در پرداخت این پول هیچ مکاتبه‌ای با دبیرکل فدراسیون نداشته و شخصا این درخواست را به خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ارسال و نهایی کرده است.

تخلف در کمک مالی به شرکت دولتی

هرگونه پرداخت مالی از سوی نهادهای عمومی غیردولتی به شرکت‌های دولتی خلاف قانون است. از همین روز پرداخت مالی فدراسیون فوتبال به پرسپولیس به عنوان یک شرکت دولتی تخلف است.

بی‌توجهی به دستور وزارت ورزش

هم‌چنین عزیزی خادم در نامه‌ای بدون تاریخ و شماره به خزانه‌دار وقت فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ یکی از مدیران کل وزارت ورزش و جوانان در متن نامه به صراحت قید می‌کند که با توجه درخواست وزارت ورزش و «با مسئولیت بنده» این مبلغ به باشگاه پرسپولیس پرداخت شود. این در حالی است که در نامه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای مساعدت و قرض به پرسپولیس به صراحت تاکید شده که «پس از کسب مجوز از هیات رئیسه و سایر ترتیبات قانونی» اقدام شود.

این تخلف آشکار در گزارش‌های ارسالی دبیرکل و هیات رئیسه به تاریخ‌های ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ و ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ با موضوع تخطی عزیزی خادم از مسئولیت‌های و وظایف قانونی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارجاع شده است.

علاوه بر این تخلف آشکار و براساس گزارشات و مستنداتی که در فدراسیون فوتبال به کمیته اخلاق ارجاع شده، بر غیرقانونی بودن پرداخت‌های جنجالی اخیر به مجتبی خورشیدی و سایر افراد نزدیک به عزیزی خادم نیز تاکید شده، چرا که این پرداخت‌ها هیچ مبنای قانونی نداشته و بدون اطلاع ومصوبه هیات رئیسه انجام شده است.

کد خبر: 1140596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =