حضور بیش از ۵۰۰ ایده و استارت‌آپ یزدی در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: بیش از ۵۰۰ ایده و استارت‌آپ در رویدادهای ۱۹ گانه استان یزد شرکت کرده‌اند و سراهای نوآوری و مراکز رشد دانشگاه به تمام آن‌ها به‌عنوان یک فرصت شغلی نگاه کرده و آمادگی لازم برای مشاوره و توانمدسازی آن‌ها جهت تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق را دارند.

محمدرضا جناب‌زاده رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این‌که دانشگاه آزاد در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد بیان کرد: باتوجه به تولد دانشگاه آزاد اسلامی در دوران انقلاب و با مشاهده وضعیت و شرایط فعلی دانشگاه می‌توان این پیشرفت و تعالی را مشاهده کرد؛ لیکن دانشگاه آزاد اسلامی در طول دوران خود مورد بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های فراوانی قرارگرفته که اگر به این دانشگاه نیز به‌عنوان یکی از ثمرات پربرکت انقلاب نگاه می‌شد، جایگاه و شرایطی بسیار فراتر و بهتر از وضعیت فعلی خود داشت. 

وی ادامه داد: اگر واقع‌بین باشیم نگاه بالا به پایین و رقیب‌گونه وزارت علوم و بی‌توجهی سازمان‌های دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی، باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای دانشگاه شده است. البته تاکنون به لطف خدا و تکیه بر پتانسیل‌های موجود توانسته‌ایم نقش مؤثر و بسزایی در تربیت نسل جوان و توسعه علم و فناوری در کشور ایفا کنیم و امیدوارم دیدگاه مسئولین تصمیم گیرنده کشور، نسبت به دانشگاه آزاد، دیدگاهی عادلانه و بدون تبعیض نسبت به سایر ارگان‌های آموزشی بشود تا شاهد استفاده هرچه بهتر از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه باشیم.

جناب‌زاده تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه، حمایت از ایده‌ها و استارت‌آپ‌های شناسایی شده در رویدادهای برگزار شده و توسعه سراهای نوآوری و مراکز رشد از یک طرف و پیگیری کسب مجوزهای حمایتی مشابه پارک‌های علم و فناوری از طرف دیگر، می‌تواند تا حد قابل قبولی به اهداف خود در رویداد دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب دست یابد.

وی نقاط ضعف واحد یزد را، عدم معرفی مناسب توانمندی‌ها و افتخارات کسب شده در سالیان گذشته، عدم توجه نهادهای دولتی استان به دانشگاه، نبود استفاده مناسب از ظرفیت‌های استان برای پیشرفت دانشگاه و به دنبال آن عدم امکان حمایت لازم و کافی دانشگاه به‌علت کمبود منابع از ظرفیت‌های موجود برشمرد و در این خصوص می‌توان به طور مثال ناشناخته بودن توانمندی تیم‌های بتن و رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد که افتخارات متعدد ملی و بین المللی فراوانی را طی بیش از ۱۵ سال حضور خود در مسابقات مختلف کسب نموده‌اند، اشاره کرد چرا که کمتر مسئولی در استان با این افتخارات آشناست.  

رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد یزد اذعان کرد: توجه به توانمندی‌های موجود در دانشگاه و ظرفیت‌های استان یزد، رباتیک و اتوماسیون صنعتی، نساجی و پوشاک و نیز کاشی و سرامیک به‌عنوان سه محور اصلی جذب و حمایت از نخبگان و ایده پردازان این حوزه‌ها در نظر گرفته شده و به‌عنوان سراهای نوآوری کسب مجوز شده و یا در حال کسب مجوز فعالیت می‌باشد.

وی ادامه داد: رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری ۱۹ استارت‌آپ و ایده آرا در استان یزد پذیرای بیش از ۵۰۰ ایده و استارت‌آپ بوده و بیش از ۷۰ تن از اساتید و متخصصین امر در این رویدادها وظیفه اجرا، مشاوره و راهنمایی و داوری را بر عهده داشته‌اند.

جناب‌زاده افزود: جذب و پذیرش هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌های شرکت کننده در رویداد در سراهای نوآوری و مراکز رشد و انجام حمایت‌های لازم از آن‌ها و توانمندسازی دانشجویان و اساتید برای راه اندازی کسب و کارهای موفق و رفع نیاز صنعت و جامعه از اهداف عالیه این رویداد می‌باشد.

رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد یزد ادامه داد: امکان حضور شرکت‌های خلاق و فناور و مراکز صنعتی استان در رویدادهای برگزار شده فراهم گردید که برخی از آن‌ها به سازمان، جهت حضور در مصلای تهران معرفی و پذیرفته شده‌اند و علاوه بر آن هنوز امکان ارائه درخواست توسط صنایع جهت حضور در این رویداد وجود دارد.

جناب‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که قبلا عرض شد بیش از ۵۰۰ ایده و استارت‌آپ در رویدادهای ۱۹ گانه استان یزد شرکت نموده‌اند و سراهای نوآوری و مراکز رشد دانشگاه به تمام آن‌ها به‌عنوان یک فرصت شغلی نگاه کرده و آمادگی لازم برای مشاوره و راهنمایی و توانمدسازی آن‌ها جهت تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق را دارند. البته ممارست و پیگیری و اعتقاد ایده پردازان به ایده خود عامل اصلی در شروع کار آن‌ها می‌باشد.

خبرنگار: محمد حسین زارع

انتهای خبر/

کد خبر: 1140808

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =