دانش‌آموزان پایه علمی لازم را برای سال تحصیلی آینده ندارند

رییس سازمان سما با بیان اینکه برای مهر۱۴۰۱برنامه‌های تحولی برای دانش آموزان طراحی شده است، گفت: آموزش کودکان و نوجوان در فضای مجازی نمی‌تواند جای آموزش‌های حضوری را بگیرد و همین مساله باعث شده تا دانش آموزان پایه علمی لازم را برای سال‌های آینده نداشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سال تحصیلی جدید با برنامه‌های نو آغاز بکار می‌کند تا بتواند نارسایی‌های  سال‌های تحصیل کرونایی را برطرف کرد. در این شرایط می‌طلبد تا از فرصت تابستان برای ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان استفاده کرد. این در حالی است که آموزش‌های مجازی به رغم ظرفیت مناسب در حوزه آموزش به میزان آموزش‌های حضوری تاثیرگذار نبوده و  همین مساله می‌طلبد با فروکش کردن موج کرونا و کاهش تعداد مبتلایان و  مرگ و میرهای این بیماری در راستای تقویت کیفیت آموزش دانش آموزان اقدامات مناسب از سوی تصمیم‌گیران حوزه آموزش اتخاذ کرد. 

 سید محمد بطحایی، رییس سازمان سما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌ها مدارس سما در تابستان گفت: برای تابستان پیش‌رو برنامه‌های متعدد طراحی شده تا بتوان به جبران کمبودهای آموزش در دو سال کرونایی پرداخت. همچنین برای مهر۱۴۰۱ برنامه‌های تحولی برای دانش آموزان طراحی شده است و  در دو سال کرونایی نظرسنجی در گزارش و پژوهش در سطح گسترده انجام و نقاط ضعف و قوت بررسی شده و اختلالات از حضور دانش آموزان در فضای مجازی بروز کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه‌های آتی نقاط ضعف شناسایی و  برطرف می‌شود و در حوزه آموزش کرونا تاثیرات متعدد بر روی آموزش تمامی دانش آموزان داشته است، چون فضای مجازی نمی‌تواند جای فضای حضور را پر کرده و شاید در سطح آموزش عالی بتوان از ظرفیت آموزش عالی بهره برد.

کاهش مشکلات با هدایت دانش آموزان به محیط‌های جمعی

رییس سازمان سما افزود: آموزش کودکان و نوجوان در فضای مجازی نمی‌تواند جای آموزش‌های حضور را بگیرد و  این مقوله باعث شده تا دانش آموزان پایه علمی لازم را برای سال‌های آینده نداشته باشند و در حوزه‌های رفتاری و شخصیت اختلالات بروز کرده است. در دو سال اخیر دانش آموزان با محدودیت متعدد مواجه شده و مشکلات روحی و روانی فراوان برای آنها بروز کرد باید بر روی فعالیت‌ها تمرکز کرده و کودکان را به محیط‌های جمعی هدایت تا بتوان مشکلات موجود را کاهش داد.

اقدامات جدید برای ارتقای شایستگی‌های مدیران

رییس مدارس سما درباره اقدام جدید این سازمان برای مدیران گفت: مدیر مدرسه با شایستگی‌های کافی می‌تواند برنامه‌های تحولی را با سرعت پیش برده و موانع را برطرف کرد. نقش مدیران در مدارس سما باید جدی‌تر در نظر گرفته شود و انتساب آنها با الگوی عادلانه به اجرا گذاشته و در حوزه مدارس سما کانون ارزیابی و توسعه برای مدیران مدارس تاسیس کرد و گام نخست انتخاب مدیران مدارس، کارگاه توجیه و هماهنگی تشکیل می‌شود. بر اساس مدل اجرایی مدیران در مدارس سما شایستگی‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس امتیاز و صلاحیت ۴ گانه برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وی مدیران در بالاترین سطح صلاحیت با عنوان رهبر آموزشی گواهی نامه کسب کرده و بر اساس مدل‌های طراحی شده در ابعاد مختلف تاثیرگذار است. مدیران در سطوح بالاتر صلاحیت جبران خدمت و حق سرپرستی در مقایسه با دیگر همکاران متفاوت است و از طریق طراحی این مدل مدیران مدارس سما شایسته‌تر و با صلاحیت بالاتر می‌تواند منشا تحول در مدارس سما باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =