کدام مواد غذایی جبران کننده فقر آهن هستند؟

یک متخصص طب سنتی مواد غذایی جبران کننده فقر آهن و پرهیزات غذایی زنان باردار را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا یارقلی به مواد غذایی جبران کننده فقر آهن اشاره و تصریح کرد: گوشت قرمز، ماهی، جگر و زرده تخم مرغ، سبزیجات با برگ تیره، عدس، لوبیا، جوانه‌های غلات، شیره‌های توت، انگور، خرما و میوه‌های خشک مانند برگه زردآلو از جمله موادی هستند که جبران کمبود آهن بدن را می‌کنند.

وی همچنین به منابع تأمین ویتامین K بدن اشاره کرد و افزود: کاهو، کلم و گل کلم، اسفناج، گوجه فرنگی، کرفس، جعفری، لوبیا سبز، نخود سبز، شلغم و شاهی نیز از جمله این منابع هستند.

بیشتر بخوانید:

مواد غذایی که سرطان را از شما دور می‌کند

یارقلی در خصوص مواد غذایی که کمبود ویتامین E بدن را تأمین می‌کنند، تأکید کرد: گندم، تخمه آفتابگردان، دانه سویا، روغن‌های گیاهی، کلم بروکلی، اسفناج، دانه‌های غلات و تخم مرغ نیز از جمله این مواد هستند.

این متخصص طب سنتی در خصوص پرهیز غذایی زنان باردار بیان کرد: زرشک، بابونه، پونه، کدو، جعفری، نعنای کوهی، زعفران، زیره، سیاه دانه، مسهل ها، کرفس و گل پر نیز از جمله مواد غذایی و گیاهی هستند که زنان باردار نباید استفاده کنند.

وی افزود: مصرف غذاهای مانده مخصوصاً گوشتی از بدترین سموم هستند. مصرف سوسیس، کالباس، ژامبون و سایر کنسروها و ماهی نیز به زنان باردار توصیه نمی‌شود. همچنین توصیه می‌شود بانوان در دوران بارداری از غذاهای لطیف، زودهضم، کم ادویه و در عین حال مقوی استفاده کنند و غذاهایی مانند حریره و شیره بادام و زرده تخم مرغ عسلی، خورشت‌های کم چرب و کم ادویه و استفاده از داروهای گیاهی باید در این دوران محدود شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1141117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =