پیش بینی بورس یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

کارشناسان ئو تحلیلگران برجسته بازار سرمایه همچون پیام الیاس کردی، فردین آقابزرگی، مریم محبی و برزو حق شناس و… وضعیت بازار بورس در هفته جاری (هفته اول خرداد ۱۴۰۱) را متعادل پیش بینی کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در این مطلب ضمن بررسی روند نزولی بازار سرمایه به پیش بینی وضعیت بورس فردا یکشنبه یکم خرداد ۱۴۰۱ نیز می پردازیم.

بیشتر بخوانید

عرضه‌های اولیه در بورس ادامه می‌یابد

خلاصه بازار بورس امروز:

    شاخص کل با افت ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحدی به ۱ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۹۱ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۲ هزار و ۴۴۳ واحدی به ۴۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.
    ارزش بازار : ۶۲,۷۹۴,۸۰۳.۸۰۶B
    ارزش معاملات : ۶۳,۴۴۷.۹۲۸B
    تعداد معاملات : ۶۴۹,۰۳۳
    حجم معاملات : ۹.۱۷۸B
    نمادهای خبنیان، ولملت، ثپردیس، سبزوا، غبشهر بیشترین افزایش و نمادهای سیمرغ، غپاک، قرن، زماهان، دسبحا بیشترین کاهش را داشتند.
    نمادهای پر معامله : اسیاتک، شستا، شپنا، خگستر، وبملت

 امروز بازار سرمایه با تقاضا بازگشایی شد. شاخص کل دقایقی پس از بازگشایی به میزان ۳ هزار و ۴۴۱ واحد افت کرد این روند نزولی تا پایان زمان معاملاتی ادامه داشت و در نهایت شاخص کل ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحد و شاخص هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۴۳ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای «پارس»، «کچاد»، «فولاد»، «نوری»، «شستا» ، «تاپیکو» و «کگل» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند

همانطور که در مطالب قبلی بدان اشاره کردیم، زمانی می توان گفت که شاخص از مقاومت را شکسته که یک کندل تثبیات در بالای مقاومت مورد نظر تشکیل بده و همانطور که مشاهده می کنید، این اتفاق رخ نداده و شاخص مجددا به کانال ۱ میلیون ۵۰۰ هزار واحدی عقبگرد کرد!

چرا بازار بورس امروز منفی شد؟ همانطور که پیش بینی کردیم بازار بورس امروز روند نزولی روز چهارشنبه را به دلیل عدم شکست مقاومت شاخص در محدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی، ادامه داد.

و اما بازار بورس فردا یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ چه می شود؟ کارشناسان ئو تحلیلگران برجسته بازار سرمایه همچون پیام الیاس کردی، فردین آقابزرگی، مریم محبی و برزو حق شناس و… وضعیت بازار بورس در هفته جاری (هفته اول خرداد ۱۴۰۱) را متعادل پیش بینی کردند. از این رو انتظار می رود که فردا شاهد معاملات متعادل تری در بازار باشیم.

از سوی دیگر محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در پیش بینی وضعیت بازار بورس در روز های آتی چند فاکتور مهم من جمله سودآوری صنایع پالایشی، دخیل می باشند. شایعه شد که صنایع پتروشیمی بدون توجه به قیمت‌های روز و به صورت علی‌الحساب صورت مالی خود را منتشر می‌کند. چنانچه این اتفاق رخ دهد می تواند بر بازار سرمایه نیز اثر گذار باشد.

این کارشناس در ادامه گفت : یک محرک قوی نیاز است تا شاخص کل بتواند مقاومت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را بشکند. این محرک می‌تواند انتشار گزارشات ۱۲ ماهه، قیمت‌های جهانی یا تغییر و تحویل قیمت دلار باشد.

خبری زاده در ادامه گفت : دورنمای یک ساله بورس خوب است چراکه قیمت دلار بازار و نیمایی رو به تغییر است. و انتظار می رود که شاخص بتواند تا پایان سال از سقف قبلی خود یعنی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی عبور کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1141324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =