روند نزولی بازار خودرو ادامه پیدا می‌کند؟

روند کاهشی بازار خودرو که از هفته پیش آغاز و دیروز بر شدت آن افزوده شده بود، امروز متوقف شد و نگاهی به معاملات نشان می‌دهد که خودروهای پر تقاضای داخلی بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز معامله شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پژو ۲۰۶ پس از چند پله سقوط از قیمت ۳۱۶ میلیون تومانی به ۳۰۵ میلیون تومان رسید و امروز را بدون تغییر قیمت سپری کرد. ۲۰۶ تیپ ۵ فول مدل  ۱۳۹۹ هم بدون تغییر کاهش ۳۵۰ میلیون تومانی ماند.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز محصولات ایران خودرو در ۱ خرداد ۱۴۰۱

پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر، ۴۰۷ میلیون تومان معامله شد. نسخه اتوماتیک و در مدل ۱۴۰۰ که دیروز کاهش داشت امروز را بدون تغییر سپری کرد و ۵۸۵ میلیون تومان معامله شد. نسخه دنده ای با سقف فلزی و مدل ۱۴۰۱ که با ۲ میلیون کاهش به ۳۹۸ میلیون تومان رسیده بود و از ۴۰۰ میلیون تومان عقب نشینی کرده بود امروز تغییری در قیمتش نداشت.

پژو ۴۰۵ در نسخه GLX و بنزینی در مدل ۱۳۹۹ که هفته گذشته زیر بار کاهش نمی رفت و همچنان افزایشی بود، دیروز با ۳ میلیون تومان کاهش ۲۸۷ میلیون تومان رسید اما مجددا امروز روند کاهشی خود را متوقف کرد و بدون تغییر همان ۲۸۷ میلیون معامله شد. همین خودرو در نسخه دوگانه سوز همچنان قیمتش بدون تغییر است و پس از ورود به کانال ۳۰۰ میلیونی بر روی همین قیمت مانده است.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد. این خودرو در مدل ۱۴۰۱ و با موتور XU۷  هم هم تغییری در قیمتش نداشت همچنان ۳۱۲ میلیون تومان معامله می شود.

پژو ۲۰۰۸ هم بدون تغییر، ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان معامله شد.

سمند LX در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد و روند با ثباتش را ادامه داد. سورن پلاس هم بدون تغییر بود و  به قیمت ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ با ۱ میلیون کاهش دیروز و عدم تغییر قیمتی امروزش، ۳۹۵ میلیون تومان معامله شد. در نسخه توربو اتوماتیک  همچنان بدون تغییر با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان معامله می شود.

تارا اتوماتیک بدون تغییر ۵۹۵ میلیون تومان معامله می شود. نسخه دنده ای هم بدون کاهش ۴۶۰ میلیون تومان معامله می شود.

رانا پلاس پس از ورود به کانال ۳۰۰ میلیونی دیروز با ۳ میلیون کاهش از آن خارج شد و ۲۹۹ میلیون تومان قیمت خورد و امروز هم بر روی همین قیمت ماند. این خودرو در نسخه با سقف شیشه ای اما با ۵ میلیون کاهش همراه بود و ۳۲۰ میلیون تومان معامله می شود.

پراید ۱۱۱ که روند کاهشی خود را از آخر هفته گذشته شروع کرده بود امروز بدون کاهش ۲۰۳ میلیون تومان قیمت خورد. نسخه ۱۳۱ هم بدون تغییر۱۸۲ میلیون تومان معامله شد.

کوییک اتوماتیک پلاس در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۴۸ میلیون تومان معامله می شود. نسخه ساده و دنده ای این خودرو هم شاهد کاهش نبود و بدون تغییر ۲۲۴  میلیون تومان معامله شد.

تیبا هاچبک در نسخه ۱۴۰۱ بدون تغییر، ۲۰۵ میلیونی ماند. نسخه صندوقدار و درمدل ۱۴۰۱ هم با ثبات بود میلیون کاهش ۱۹۵ میلیون تومان معامله شد.

شاهین در مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر ۳۷۵ میلیون تومان معامله می شود. قیمت مدل ۱۴۰۱ در بازار اما با ۵ میلیون تومان کاهش ۳۹۵ میلیون تومانی شد و از ۴۰۰ میلیون تومان عقب نشینی کرد.

حالا باید دید این ثبات در بازار نقطه پایانی بر کاهش های شروع شده در هفته اخیر است یا دورخیزی برای کاهش بیشتر.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1141481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =