تولید نخستین فیلتر صنعتی سیمان و فولاد کشور با نصف قیمت نمونه خارجی

فیلتر «بک هاوس با روکش پی‌دی‌افی» تا کنون وارداتی بوده و برای اولین بار در کشور ساخته شده است، این فیلتر در صنایع سیمان و فولاد با درجه حرارت بالای ۳۰۰ درجه کاربرد دارد و  قیمت آن نصف قیمت نمونه خارجی است.

امیرحسین سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تاسیس شرکت هود صنعت کارمانیا اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۷ در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات خاص دانش‌بنیان شد. تخصص شرکت ما مکاترونیک بوده و همچنین دستگاه‌هایی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی داریم که در پیوند پسته کاربرد دارد.

وی ادامه داد: در دستگاه اتوماتیک پیوندک پسته، شاخه به صورت انبود وارد دستگاه شده و پیوندک‌هایی که باید برای پیوند از آن گرفته شود، به صورت انبوه و اتوماتیک در اختیار کشاورزان باغداران قرار می‌گیرد. این دستگاه برای شرکت دهنده خدمات کشاورزی و باغداران بزرگ کاربرد دارد و آن‌ها می‌توانند در سطوح زیر کشت وسیعی، پسته‌های خود را پیوند بزنند. 

مدیرعامل شرکت هود صنعت کارمانیا گفت: دستگاه اتوماتیک پیوندک پسته اولین دستگاهی است که در کشور پیوندک‌های پسته را جداسازی می‌کند. در حال حاضر در نظر داریم این اقدام برای تمامی درخت‌هایی که پیوند لوله‌ای دارند (مانند بادام، انواع مرکبات و گردو) صورت گیرد.

وی اضافه کرد: محصول دیگر شرکت ما در حوزه فیلترهای صنعتی، محصولات پالایشگاهی، نیروگاهی و نخلی است. همچنین این محصول در صنایع خاص مانند سیمان و فولاد کاربرد داشته و در حوزه ماشین‌آلات جاده‌ای، معدنی و کشاورزی استفاده می‌شود. شرکت ما برای اولین بار در کشور با پژوهشگاه پلیمر و آزمایشگاه نانو سطح دانشگاه تهران همکاری داشته است و توانسته‌ایم از طریق معاونت علمی ریاست جهمهوری و برای اولین بار، فیلتر «بک هاوس با روکش پی‌دی‌افی» را تولید کنیم.

سیدی بیان کرد: فیلتر «بک هاوس با روکش پی‌دی‌افی» تا کنون وارداتی بوده و در صنایع سیمان و فولاد با درجه حرارت بالای ۳۰۰ درجه کاربرد دارد. این فیلتر قابلیت آن را دارد که غبارگیری تا ۵ نانومتر را در دمای ۳۰۰ درجه انجام دهد. این فیلتر در آسیاب‌های سیمان، صنایع فولادی و لاستیک‌سازی نیز استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آسیاب سیمان حدود ۵ هزار فیلتر استفاده شده و هر ۲ سال یک بار نیز تعویض می‌شود. قیمت داخلی فیلترهای ما نصف قیمت فیلترهای جهانی است، قیمت هر کدام از فیلترهای خارجی حدود ۲ میلیون تومان تمام می‌شود اما فیلترهای داخلی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت هود صنعت کارمانیا گفت: شرکت ما انواع فیلترهای روغن کارتریجی، فیلتر هوا و فیلترهای توربین‌های گازی و کمپرسورها را تولید می‌کنند. همچنین انواع فیلترهای هوای فشرده و کوالت که در صنعت نفت کاربرد دارد را نیز تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =