ماسک آب برنج و تاثیر بی‌نظیر آن در جوانی و شادابی پوست

ماسک آب برنج جزو ماسک های فوق العاده موثر برای جوانی پوست و جلوگیری از پیری پوست صورت است و همچنین بهترین روش درمان برای منافذ باز پوست ماسک آب و پودر پرنج است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ماسک آب برنج برای زیبایی و جوانی پوست صورت به خصوص برای بستن کوچک کردن منافذ باز پوست در کشورهای خاور دور و شرق آسیا بسیار استفاده می شود و نتیجه بخش نیز می باشد. این ماسک جزو ماسک های فوق العاده موثر برای جوانی پوست و جلوگیری از پیری پوست صورت است. برای منافذ باز پوست ماسک آب و پودر پرنج بهترین روش درمان است و البته فواید و اثرات فوق العاده ی دیگری هم دارد.

بیشتر بخوانید:

مواد غذایی برای افراد مبتلا به کبد چرب

فواید برنج و آب برنج برای پوست:

برنج سرشار از ویتامین B، است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می شود. همچنین روند پیری سلول را کند می کند.به منظور جلوگیری از پیری زودرس و برای حفظ شکل کامل پوست، زنان ژاپنی ماسک برنج برای صورت استفاده می کنند که از خواص و فواید آب برنج برای پوست باید گفت:

عصاره برنج تولید کلاژن را افزایش داده و در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست مؤثر می باشد.

ساختار شیمیایی برنج در بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و کاهش سلولهای مرده آن کمک می کند.

برنج حاوی مواد آریزانول است. آریزانول مانع از پیری پوست شده و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می کند. آریزانول گردش خون را بهبود بخشیده، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

برنج حاوی ویتامین E است که پوست را تغذیه می کند و باعث می شود شما جوانتر به نظر برسید.

اسید فرولیک موجود در برنج، به عنوان یک آنتی اکسیدان، مانند محافظ پوست در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند.

ماسک آب برنج پوست را مرطوب و درخشان می‎ کند.

لکه های خشک و زبر ایجاد شده را از بین می ‎برد و پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان می ‎آورد.

برنج، روغن اضافی پوست را بدون این که باعث ایجاد خشکی بر روی آن شود ، از بین می ‎برد.

این ماده دارای خواص ضد التهابی بوده و مناسب پوست های حساس می ‎باشد.

ماسک برنج منافذ پوست را به حداقل می‎ رساند و به پوست ظاهری مات می ‎بخشد.

ماسک برنج سبب بهبود جریان خون در زیر پوست شده و استحکام و خاصیت ارتجاعی آن را تقویت می ‎کند.

برنج پوست را ترمیم کرده و سبب رشد سلول های جدید می ‎شود.

شما می ‎توانید از آب برنج به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست استفاده کنید.

برنج حاوی اسید فرلیک است که این ماده یک نوع آنتی اکسیدان به حساب می ‎آید و این امر موجب حفاظت پوست از رادیکال های آزاد می ‎شود.

ماسک آب برنج، از بروز علائم پیری جلوگیری کرده و پوستی جوان و شاداب به شما می ‎بخشد.

انواع ماسک با آب برنج برای زیبایی پوست صورت

ماسک آب برنج جزو ماسک های فوق العاده موثر برای جوانی پوست و جلوگیری از پیری پوست صورت است که در ادامه به معرفی چند نوع از این ماسک ها خواهیم پرداخت:

۱. ماسک آب برنج برای جوانی و ضد پیری پوست:

مواد لازم:
پودر برنج
سفیده تخم مرغ
گلیسیرین
۲ قاشق غذا خوری پودر برنج و ۱ عدد سفیده تخم مرغ و ۵ قطره گلیسیرن را با هم مخلوط کرده و ماسک را تهیه کنید. لایه ی نازکی از ماسک را روی پوست بمالید و تا زمانی که ماسک روی پوستتان خشک نشده ان را نشویید.

بعد از اینکه ماسک کاملا خشک شد صورت را با آب سرد بشویید.

۲. ماسک ضد چروک طبیعی آب برنج:

مواد لازم:
پودر برنج ۲ قاشق غذاخوری
گیلاس ۳ عدد
سیب خرد شده ۱/۳ سیب کامل
پرتقال ورقه شده چند تکه
ماست سرد ۲ قاشق غذاخوری
مواد را با هم مخلوط کنید به طوری که ماسکی یک دست به دست اید.

ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس با آب سرد بشویید و با چند قطعه یخ صورت را به مدت چند ثانیه ماساژ دهید.

روش های زیادی وجود دارد که می ‎توانید از برنج برای تقویت زیبایی خود استفاده کنید. یکی از راه های متداول استفاده از برنج برای تقویت پوست صورت، استفاده از آب آن است.

۳. ماسک ژاپنی برنج، شیر و عسل:

مواد لازم:
۳ قاشق چای خوری برنج پخته شده
۲ قاشق چای خوری عسل
۱ قاشق غذاخوری شیر
این ماسک یکی از تغذیه کننده ترین ماسک های صورت مبتنی بر برنج است که باعث جوانسازی پوست و درخشان تر شدن آن می ‎شود.

عسل یکی از بهترین مواد طبیعی تغذیه کننده پوست است که برای انواع مختلف پوست مورد استفاده قرار می ‎گیرد. این ماده، پوست را آبرسانی می ‎کند و خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و درمانی نیز دارد و شیر کمک زیادی به لکه برداری پوست، روشن شدن و جوانسازی آن می‎ کند.

برنج را بجوشانید تا کاملا نرم شود و سپس، آن را آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود. در مرحله بعد آن را با چنگال له کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود و بعد شیر و عسل را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

صورت خود را به خوبی بشویید و سپس ماسک را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند. در نهایت صورت خود را با آب شستشو دهید و پس از خشک کردن آن ، کرم مرطوب کننده بر روی صورتتان بمالید.

۴. ماسک برنج ، روغن نارگیل و آب پرتقال:

مواد لازم:
۲ قاشق غذاخوری برنج پخته شده
۱ قاشق چای خوری روغن نارگیل
۲ قاشق چای خوری آب پرتقال تازه
روغن نارگیل

این ماسک که مناسب پوست های خشک ، حساس و آسیب دیده است، بسیار مرطوب کننده ، تغذیه کننده و روشن کننده می ‎باشد. این ماسک پوست را ترمیم کرده و آن را آبرسانی می ‎کند.

برنج را درون آب بجوشانید تا کاملا نرم شود و بعد از آبکش کردن برنج و له کردن آن، روغن نارگیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید تاخمیری یکدست ایجاد شود و در آخر، آب پرتقال را به آن اضافه کرده و با ترکیب مخلوط کنید.

خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس پوست خود را با استفاده از آب ولرم و یک ماده پاک کننده ملایم شستشو دهید و در نهایت پوست خود را خشک کرده و کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید.

۵. ماسک ضد پیری آرد برنج و انگور:

مواد لازم:
۲ قاشق چای خوری آرد برنج
۳-۴ حبه انگور
۱-۲ قطره روغن ویتامین E
انگور

اگرچه تمام ماسک های مبتنی بر برنج، خاصیت ضد پیری دارند، اما با استفاده از این ماسک، زودتر به نتیجه خواهید رسید. با چند بار استفاده از این ماسک، خواهید دید که چین و چروک های چهره تان، به تدریج شروع به ناپدید شدن خواهند کرد و چهره ای شاداب و درخشان برای شما به ارمغان خواهد آمد.

انگور، رطوبت و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز پوست را فراهم می‎کند. پوست انگور حاوی رسوراترول (آنتی اکسیدانی قدرتمند) است که از تاثیرات منفی آفتاب بر روی پوست و پیری زودرس جلوگیری می‎کند.

انگور را با پوست له کنید تا یک مایع یک دست حاصل شود و آرد برنج را به میزان لازم و کافی به آب انگور اضافه کنید تا قوام مورد نظر ایجاد شود و خیلی غلیظ یا خیلی شل نباشد و در نهایت روغن ویتامین E را به ترکیب اضافه کرده و خوبی مخلوط کنید.

ابتدا صورت خود را به خوبی شستشو دهید و سپس ماسک را بر روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و به خوبی خشک شود. سپس صورت خود را با آب شستشو دهید و پس از خشک کردن، بر روی آن کرم مرطوب کننده بمالید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =