چگونه لباسشویی را رسوب گیری کنیم؟

در این مطلب شما را با رسوب گیری ماشین لباسشویی و روش های انجام آن آشنا می کنیم و شما می توانید با استفاده از این روش ها به سادگی این کار را انجام دهید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ماشین لباسشویی به دلیل این که آب های سخت وارد ماشین می شود دچار گرفتگی ها و رسوب های فراوانی می شود. در ادامه شما را با روش رسوب گیری ماشین لباسشویی آشنا می کنیم و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن است کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

تکنیک‌ها و اصول مهم شستن لباس در ماشین لباسشویی

رسوب گیری ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید ماشین لباسشویی مرطوب می باشد و بعد از مدتی باید آن را تمیز کنید. در واقع این رطوبت در ماشین لباسشویی می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای او ایجاد کرده و در نهایت منجر به ایجاد باکتری ها و قارچ ها در بدنه او شود. تجمع جرم ها و رسوبات می تواند روند کارکرد ماشین را دچار مشکل نماید و مشکلاتی که ایجاد می کند نیاز به تعمیرهای اساسی دارد. استفاده از رسوب گیری ماشین لباسشویی می تواند باعث از بین رفتن بوی بد، بهبود کیفیت شستشو و کاهش آلرژی های پوستی می شود. در ادامه شما را با نحوه رسوب گیری آشنا می کنیم و مراحل آن را برای شما بیان می کنیم.

تمیز کردن بدنه

یکی از مهم ترین نقاطی که می تواند محل تجمع باکتری ها و آلودگی ها باشد بدنه ماشین لباسشویی است. در واقع این بخش از ماشین منشاء آلودگی ها می باشد و اگر بتوانید این بخش از دستگاه را تمیز کنید می توانید بوی بد را در ماشین از بین ببرید.

تمیز کردن درب ماشین

درب ماشین لباسشویی یکی از نقاطی می باشد که شما می توانید آن را با استفاده از سرکه و مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید. این بخش هم از مهم ترین بخش هایی به حساب می آید که در تمیزی لباس های شما نقش دارد و زمانی که رسوبات آب و سختی های آن روی درب تمیز نشده قرار بگیرد ظاهر بسیار بدی را به ماشین لباسشویی شما می ده.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی 

لاستیک درب

یکی از نقاطی که در بسیاری از موارد از تمیز کردن آن شانه خالی می کنید تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی می باشد. این محل به دلایل بسیار زیادی می تواند برای تجمع کپک ها، رسوبات، باکتری ها و مواد شوینده بسیار مفید می باشد و شما باید هر از چند گاهی این بخش را رسوب زدایی کنید تا مشکلات شدید پوستی برایتان ایجاد نشود.

محفظه مواد

در همه ماشین های لباسشویی یک سری محفظه هایی هستند که مخصوص ریختن مواد شوینده و نرم کننده می باشد. برای این که این بخش را تمیز کنید می توانید آن بخش را به صورت کامل خارج کرده و بعد از این که تمیز شد دوباره بر سر جای خود قرار بدهید.

تمیز کردن فیلتر

فیلتر هم یکی از بدترین و آلوده ترین بخش های ماشین لباسشویی می باشد و محل تجمع پرزها و نخ های اضافی لباس ها می باشد. بهتر است برای تمیز کردن این بخش از ماشین حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید تا بتوانید این کار را بدون هیچ مشکل و آسیبی به ماشین انجام دهید.

تمیز کردن و رسوب گیری دیگ

دیگ شستشو لباس ها نیز محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و مواد سخت آب می باشد. این بخش از ماشین به نسبت سایر بخش های دستگاه نیاز بیش تری به تمیز شدن دارد. شما می توانید با استفاده از مواد شوینده و محلول های ضدعفونی کننده این بخش را از رسوبات پاک کنید.

روش های متفاوت رسوب زدایی

انواع روش های رسوب گیری

رسوب گیری ماشین لباسشویی با روش های متفاوتی انجام می شود که در ادامه آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

استفاده از سرکه و جوش شیرین برای رسوب گیری یکی از روش های خانگی و کم خطر می باشد و آسیب زیادی به بدنه ماشین و سایر بخش های آن وارد نمی کند. این محلول می تواند به راحتی تمامی باکتری ها را از بین برده و رسوباتی که در بین دیگ و راه های خروجی قرار دارد را تمیز کند.

برای استفاده از این روش باید جوش شیرین را در محفظه شوینده بریزید و سرکه را به اندازه بسیار کم در دیگ بریزید و درب ماشین را ببندید و آن را روشن کنید.

اجازه بدهید ماشین مانند همیشه کار کرده و خاموش شود.

بعد از خاموش شدن ماشین می توانید درب آن را باز کرده و آن را از برق کشیده و بعد با استفاده از دستمال تمامی بخش های آن را خشک نمایید.

ماهی یک بار می توانید از این روش برای رسوب زدایی از ماشین های لباسشویی استفاده کنید و بازدهی ماشین خود را افزایش دهید.

استفاده از این مواد بسیار راحت می باشد و شما می توانید پودر و یا قرص جرمگیر را درون ماشین بیندازید و رسوبات و سختی های آب را از درون ماشین از بین ببرید.

این قرص ها تنها می تواند درون ماشین را تمیز کرده و میکروب هایی که غیر قابل مشاهده می باشند را تمیز کند و نمی تواند موادی که وارد فیلتر شده اند را از بین ببرد بنابراین بهتر است بعد از استفاده از این قرص ها حواستان به فیلتر نیز باشد و آن را نیز رسوب زدایی کنید.

برای این که جرمگیری با این پودرها و قرص ها راحت تر باشد باید دستگاه را کاملا خالی کرده  و پودر و قرص را در محفظه شوینده ها قرار بدهید و ماشین را روشن کنید تا کار کند.

برای این که بهتر این کار را انجام دهد باید دمای آب را بین ۷۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم شود.

این روش مزیت های بسیاری دارد و شما می توانید با استفاده از این روش تمامی رسوبات، آهک های لوله ها و دیگ، باکتری ها، از بین بردن سختی آب و جرم گیری المنت ها نیز انجام می شود و زمانی که شما این کار را انجام می دهید دیگر بوی بد و نامطبوعی از ماشین لباسشویی خارج نخواهد شد.

نکات مهم در تمیز کرن ماشین لباسشویی 

توصیه های مهم

برای این که بتوانید رسوب گیری ماشین لباسشویی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید نیاز است تا یک سری از نکات و توصیه ها را بدانید و آن ها را جدی بگیرید.

فضایی که رطوبت داشته باشد مستعد رشد کپک و باکتری های دیگر می باشد و برای این که از این کار پیشگیری نمایید بهتر است بعد از استفاده از ماشین لباسشویی چند ساعتی درب آن را باز بگذارید تا رطوبت آن خشک شود.

به جای استفاده از پودر های لباسشویی از مایع لباسشویی کمک بگیرید تا میزان رسوب گیری را به حداقل برسانید.

برای اینکه رسوب گیری ماشین لباسشویی را به خوبی انجام دهید نیاز است تا آن را با آب داغ بشویید.

بهتر است اجازه ندهید لباس هایی که رطوبت دارند برای مدت زیادی در ماشین باقی بمانند.

اگر نوزاد در خانه دارید بهتر است جرمگیری ها را با فواصل بسیار کوتاه تری انجام دهید.

بعد از هر بار شستشو بهتر است درب و لاستیک ماشین لباسشویی را با استفاده از یک دستمال خشک کنید.

جرمگیری از ماشین لباسشویی

داشتن اطلاعاتی در مورد تمیز کردن وسایل خانه به شما کمک می کند که بدون هیچ مشکلی و آسیب رساندنی به آن ها تمیزشان کنید.

منبع : آرگا

انتهای پیام/

کد خبر: 1141886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =