جنگ تمام عیار در پاریس

تیم‌های رئال مادرید و لیورپول از ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه استاد دو فرانس در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سرانجام پس از مدت ها امشب در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دو تیم پر قدرت و پر آوازه فوتبال جهان به مصاف هم خواهند رفت. 

لیورپول 

تیم انگلیسی با هدایت یورگن کلوپ پر افتخار موفق شده است در رقابت های گوناگون عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارد، حالا در مهمترین آوردگاه فوتبال جهان به مصاف تیم اسپانیایی رئال مادرید می روند. 

لیورپولی ها در این رقابت ها شش بار قهرمان شده اند و در میان پر افتخار ترین تیم های اروپا جای دارند، آخرین قهرمانی این تیم در سال ۲۰۱۸ رقم خورد و آن ها موفق شدند در فینال تاتنهام را از پیش رو بردارند و جام را به خانه ببرند.
شاگردان کلوپ در ابتدا موفق شدند اینتر را در دیدار رفت و برگشت با نتیجه دو بر یک از پیش رو بردارند و به مرحله بعدی صعود کنند، در مرحله بعدی لیورپولی ها با نتیجه شش بر چهار بنفیکا را مغلوب خود کردند و به نیمه نهایی صعود کرد و در مرحله ما قبل پایانی با ویارئال اسپانیا به رقابت پرداخت و در نهایت موفق شد با برتری در دیدار رفت و برگشت به فینال راه پیدا کند. 

رئال مادرید 

پرافتخار ترین تیم لیگ قهرمانان اروپا بدون شک رئال مادرید است که تاکنون موفق شده است ۱۳ بار جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرد و جام را در تالار افتخارات خود قرار دهد، این تیم سه بار نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورده است. 

رئال مادرید با قهرمانی در لالیگا حالا انگیزه های زیادی دارد که خود را بار دیگر بر بام اروپا قرار دهد 

با توجه به آمار و دیدار های دو تیم روی کاغذ همه چیز به نفع کهکشانی ها است و همه چیز برای رسیدن آنها به قهرمانی مهیا است. 

رئالی ها برای رسیدن به فینال حریف های قدرتمند تری را مغلوب خود کرده است، شاگردان آنچلوتی در مرحله یک هشتم موفق شد تیم قدرتمند پاریس سن ژرمن را با همه ستاره هایش مغلوب کند، یاران مسی اگرچه در دیدار رفت موفق به شکست رئالی ها شدند اما در بازی برگشت این سفید پوشان مادرید بودند که سه بر یک پیروز میدان شدند و به مرحله بعدی صعود کردند.
در مرحله یک چهارم نیز رئالی ها با زحمت زیاد شاگردان توخل در چلسی را از پیش رو برداشتند، دیدار رفت با برتری سه بر یک کهکشانی ها به پایان رسید اما در دیدار برگشت چلسی موفق شد سه بر دو رئال را شکست دهد اما این برای صعود کافی نبود و در مجموع رئال با نتیجه پنج بر چهار به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
در نیمه نهایی دیدار رئال مادرید با منچستر سیتی  یکی از جذاب ترین دیدار های این دوره را رقم زد باز هم دیدار دو تیم قدرتمند انگلیسی و اسپانیایی بسیار تماشایی شد و در دیدار رفت و برگشت این رئال بود که با نتیجه شش بر پنج شاگردان گواردیولا را از پیش رو برداشت تا راهی فینال شوند. 

جدال های دو تیم 

دو تیم قدرتمند اروپا تا کنون هفت بار به مصاف هم رفته اند که در اغلب دیدار ها این تیم اسپانیایی بوده است که پیروز میدان شده است، آخرین بازی که دو تیم به مصاف هم رفتند در مرحله یک چهارم نهایی سال پیش بود که رئالی ها با نتیجه سه بر یک برنده میدان شده است. 

در جدال های دو تیم پنج بار کهکشانی ها برنده شده اند و دو بار لیورپولی ها موفق به شکست تیم حریف شده اند، در این دیدار ها رئالی ها ده بار موفق به باز کردن قفل دروازه تیم انگلیسی شده اند و در مقابل لیورپول هفت بار دروازه حریف را باز کرده است. 

دیدار دو تیم امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری استاد دوفرانس پاریس برگزار خواهد شد و قضاوت این دیدار بر عهده کلمنت تورپین فرانسوی خواهد بود. 

امشب چشم میلیون ها هوادار در سراسر جهان به این جدال حساس دوخته خواهد شد و باید دید هفتمین قهرمانی لیورپول رقم خواهد خود یا رئالی ها با کسب چهاردهمین جام خود را در صدر جدول قهرمانان اروپا دست نیافتنی تر خواهند کرد.

مهرداد یاراحمدی 

کد خبر: 1142238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =