شناسایی مسائل و مشکلات جامعه یکی از رسالت‌های دانشگاه است/ تغییر روش در آموزش دانش آموزان اولویت قرار گیرد

رییس سازمان سما در زمینه روند مهارت آموزی به دانش آموزان در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بر اساس سفارشات رهبر معظم انقلاب در سیستم آموزشی کشور تکیه بر محفوظات و برخی مسائل تئوری در آموزش رسمی فراوان است و با تغییر روش  آموزش  می‌توان به مهارت‌ آموزی پرداخت تا  کودکان  و نوجوانان از طریق محفوظات رسمی و آموزش مهارتی بتوانند  تحت تعلیم قرار بگیرند.

سید محمد بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رییس سازمان سما در حاشیه بازدید از غرفه ایسکانیوز در رویداد «عصر امید» به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: این رویداد با تمام فراز و فرودها آبرومند در حال برگزاری است. این رویداد دروازه  اتصال صنعت به دانشگاه است، چون دانشگاهی که نتواند در اتصال دانشجو به اشتغال و کارآفرینی فعالیت کند صرفا به یک فضای آکادمیک محض تبدیل می‌شود. تاکنون اقدامات ارزشمند در حوزه ارتباط دانش به صنعت به رغم فعالیت‌های مناسب در حوزه دانشجویی چندان محقق نشده است. دانشگاه در رویکرد جدید خود به دنبال شناسایی و حل مسائل و مشکلات جامعه است.

رییس سازمان سما ادامه داد: این رویداد در ۴۰ساله دوم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی با اتخاذ تجربیات فراوان می‌تواند اتصال دانشگاه با محیط‌های بیرونی را مستحکم‌تر کند. چالش‌ها و نارسایی‌های صنعت در تعامل با دانشگاه متعدد است و در این زمینه باید بتوان در رویدادهای دیگر با برگزاری چنین مناسبت‌هایی اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد و این رویداد می‌تواند بخش آکادمیک را با بخش متخصصان در کنار سرمایه‌گذاران به یکدیگر متصل کند.

رییس سازمان سما ادامه داد: رویداد عصر امید همچون پل مشابه دانش و صنعت را در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد.  در بخش‌ معاونت‌ها قراردادهای متعدد  با صنایع و پتروشیمی‌ها و صنایع کفش ملی منعقد شده است. در بخش غیر دولتی صاحبان دانش و تخصص به همراه مباحث فرهنگی با یکدیگر تعامل برقرار کرده و برای همراهی کردن دانش و صنعت باید بتوان اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد. امیدواریم بتوان از طریق مراکز آموزش عالی و این رویداد  تعاملات سه طرفه بیش از پیش را در دستور کار قرار داد.

بطحایی درباره مهارت آموزی به دانش آموزان ادامه داد: هم اکنون  کارگاه‌های اندیشه‌های یادگیری برگزار شده و در این کارگاه‌ها تکنیک‌های متعدد برای آموزش ارائه داده می‌شود. امیدوارم با کثرت  این رویدادها بتوان نمایشگاه‌های متعدد را برگزار کرد.

رییس سازمان سما در زمینه روند مهارت آموزی به دانش آموزان در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بر اساس سفارشات رهبر معظم انقلاب در سیستم آموزشی کشور تکیه بر محفوظات، مسائل تئوری در آموزش رسمی فراوان است و با تغییر روش آموزش  می توان به آموزش مهارت‌های اجتماعی پرداخت تا  کودکان  و نوجوانان از طریق محفوظات رسمی و آموزش مهارتی بتوانند  تحت تعلیم قرار بگیرند.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1142522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =