تولید شامپوی فاقد سولفات بدون نیاز به شست‌وشو توسط دانشجوی واحد نجف‌آباد

دانشجوی رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد موفق به تولید شامپویی شد که نیاز به شست‌وشو ندارد. این شامپو برای افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و یا افراد مسنی که ناتوانی حرکتی دارند، طراحی شده است.

بهنیا نوشاد دانشجوی رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و مدیرعامل شرکت ایده اندیشان سبز اسپادانا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به روند تشکیل این شرکت عنوان کرد: شرکت ما از سال ۹۷ به عنوان هسته در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد شروع به فعالیت کرد. ایده‌ ما تولید و پرورش جلبک اسپیرولینا، ریز جلبکی با خاصیت ۷۰ درصد پروتئین است.

وی درباره کاربرد این جلبک گفت: از این جلبک در صنایع آرایشی بهداشتی و دارویی و مکمل‌ها استفاده می‌شود که راندمان تولید آن در حال حاضر در ایران بسیار پایین است.

این پژوهشگر با تاکید بر نو بودن ایده استفاده از جلبک اسپیرولینا در ساخت محصولات آرایشی بیان کرد: در سال ۹۷ زمانی که ما کار روی این جلبک را آغاز کردیم نمونه‌ مشابهی در بازار موجود نبود. اما در حال حاضر نمونه‌هایی که در بازار وجود دارد قرص «آلگومت» ساخت آلمان است که از پودر اسپیرولینا ساخته شده و به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از طی پروسه تبدیل هسته به شرکت، آن را در زمینه آرایشی، بهداشتی و مکمل ثبت کردیم. به دلیل اینکه عصاره اسپیرولینا خواص تولیدی ضد چروک، برطرف کننده لک و رفع جوش برای محصولات آرایشی، بهداشتی را هم داشت، این جلبک را عصاره‌گیری کرده و در فرمول‌های آرایشی جاگذاری کردیم. 

نوشاد درباره محصولاتی که تاکنون توسط این شرکت تولید شده است گفت: اولین محصول ما کرم ضدچروک اسپیرولینا و محصول دوم ژل آبرسان صورت بوده که حاوی عصاره اسپیرولینا، پروتئینه و مرطوب‌کننده است. محصول سوم نیز کرم ضد لک و جوش بوده که علاوه بر عصاره اسپیرولینا عصاره چند گیاه دیگر همچون مازو نیز در آن استفاده شده است. 

وی درباره آخرین محصول تولید شده شرکت عنوان کرد: جدیدترین محصول تولیدی ما شامپوی بدون نیاز به شست‌وشو است که در شرایط ویژه برای افرادی که توانایی استحمام ندارند طراحی شده است، مانند افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و یا افراد مسنی که ناتوانی حرکتی دارند.

مدیرعامل شرکت ایده اندیشان سبز اسپادانا گفت: این محصول نیازی به شست‌وشو ندارد و فاقد سولفات و نگهدارنده‌های غیرمجاز مانند پارابن است و محدودیت سنی نیز ندارد. این محصول تاکنون توسط حدود ۴۰۰ نفر استفاده و بررسی شده است و روند رضایت و استفاده از محصول و میزان اثرگذاری آن دائما در حال پیگیری است.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1142630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =