بورس سبزپوش شد / رشد ۱۰۷۳ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با رشد ۱۰۷۴ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز سه شنبه (۱۷ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۹۸۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۱۳ هزار و ۳۲۶ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

عوامل رشد بورس در میان‌مدت

صف خرید و فروش سهام در ۱۷ خرداد

در ساعت ۱۰:۳۰ شاخص کل بورس با رشد هزار و ۹۳ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد قرار گرفت.

امروز سه شنبه (۱۷ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با اُفت ۹۸۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۱۳ هزار و ۳۲۶ واحد قرار گرفت.

در ساعت ۱۰:۳۰ شاخص کل بورس با رشد هزار و ۹۳ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز با اُفت ۵۲۰ واحد در ارتفاع ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ واحدی قرار گرفت.

سه نماد شپنا، حکشتی و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند.

شستا، آساتک و خگستر پرتراکنش‌ترین نماد در این دقایق بوده اند.

شاخص کل فرابورس با اُفت ۹ واحد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۸۴۳ واحد قرار دارد.

آریا، ددانا و سمگا بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس دارد.

ددانا، زاگرس و کرمان پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق فرابورس هستند.

گروه خودور نیز در این دقایق برترین گروه صنعتی بورس است.

 رشد ۱۰۷۳ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با رشد ۱۰۷۴ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران، بعد از ریزش ۲۷ هزار واحدی روز گذشته امروز هم در ساعات ابتدای معاملات با روند ریزشی همراه شد، اما بعد از آن روند رو به رشد به خود گرفت و در نهایت در پایان معاملات با افزایش ۱۰۷۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با عقب‌نشینی ۹۴۱ واحد به رقم ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ مم و ۱۰ هزار یی تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۵.۵ یی سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۵۴۹ یی تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۷ صدم درصد تقویت شد، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۲۲ صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۷ صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۹ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۴ صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، شش پردیس، گل گهر، و پتروشیمی نوری، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نماد کشتیرانی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع مناسب نبود، و شاخص کل با ۱۵ واحد عقب‌نشینی به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۵۵ هزار میلیون تومان شد.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۲.۷ یی سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۳۸۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار به حدود ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریاساسول، بهمن دیزل، تجلی توسعه معادن، و سامانه نرم‌افزاری نگین، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای دارویی دانا، هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، و بیمه اتکای ایرانیان، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

کد خبر: 1143284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =