دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی تمرین گفت‌وگو می‌کنند/ ضرورت توجه به خروجی کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح جامعه

مسول دبیرخانه مرکزی رویداد ملی کرسی آزاد اندیشی گفت: مسائل مطرح در این کرسی‌ها باید به خروجی‌هایی ختم شود تا ماحصل برگزاری این نشست‌ها را در جامعه شاهد باشیم.

سید ابوالفضل سید محمدی مسول دبیرخانه مرکزی رویداد ملی کرسی آزاد اندیشی در حاشیه دومین رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: از سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم برگزاری دومین مرحله این رویداد در سال ۱۴۰۱ گرفته شد که در همین راستا دبیرخانه مرکزی رقابت رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی  شروع به کار کرد.

وی افزود: در سال گذشته 6هزار دانشجو در قالب حدود هزار و ۵۰۰ تیم متشکل از ۴ شرکت‌کننده، ۲ سخنگو و ۲ محقق و پژوهشگر در این رویداد به رقابت پرداختند.

سید محمدی تاکید کرد: ثبت‌نام مرحله دوم رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی از پایان شهریور ۱۴۰۰ در ۶ محور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشت و درمان، هنرو معماری آغاز شد که مقایسه با سال گذشته شاهد استقبال بهتر دانشجویان بودیم و دو هزار و ۶۸۱ تیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این مرحله ثبت نام کردند.

سید محمدی افزود: سال گذشته استقبال در دو محور بهداشت و درمان و محور هنر و معماری کاهش یافت؛ به همین خاطر گزاره‌های این دو موضوع را نیز در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی گنجاندیم و مسابقات را در قالب ۴ محور فعال کردیم که البته بیش‌ترین فراوانی حضور دانشجویان نیز به ترتیب در محورهای اجتماعی و اقتصادی است.

به گفته وی این کرسی‌ها در مرحله استانی و کشوری به شکل مجازی برگزار شد که حدود ۱۶ تیم  به مرحله نهایی راه یافتند.

سید محمدی با بیان اینکه در این کرسی‌ها سعی کردیم تا مسائل کشور را در شورای علمی دبیرخانه با اساتید هیات علمی بررسی و در ۵ محور اساسی تبیین شوند، تاکید کرد: در زمینه مسائل اجتماعی موضوعات حجاب، مسائل زنان، اشتغال آن‌ها، ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و .... مطرح شده‌است. در حوزه اقتصادی هم مسائلی همچون تاثیرات تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی کشور موضوعات را مورد واکاوی قرار می‌دهند.

مسول دبیرخانه مرکزی رویداد ملی کرسی آزاد اندیشی با بیان اینکه رقابت های دانشجویی در کرسی های آزاد اندیشی تمرین گفت و گو است ادامه داد: دانشجوی امروز در آینده‌ای نزدیک به جامعه وارد شده و مسولیت‍‌های متعددی را کسب می‌کند. بنابراین باید دانشجو در کرسی‌های آزاد اندیشی قدرت استدلال داشته باشد و بتواند با علم و آگاهی موضوعات مختلف را تحلیل کند.

وی در ادامه افزود: دانشجو در این کرسی‌ها می آموزد که باید به کلی گویی بپردازد و هر مطلبی را بیان نکند. درضمن نقد دانشجو منصفانه و مطابق با تحقیق و خارج از کلی گویی ارتقای سطح آگاهی است. برای مثال دانشجو در این کرسی می داند که فقط بر اساس تحقیق و آگاهی صحبت کند.

سید محمدی با بیان اینکه دانشجو در کرسی های آزاد اندیشی مدیریت زمان را می آموزد ادامه داد: دانشجو در کرسی‌های آزاد اندیشی نظم، نوع نقد، فن بیان، توجه به علم و آگاهی را می‌آموزد و سطح دانشجو در مقایسه با گذشته ارتقا یافته است. این استاد دانشگاه با بیان اینکه در دومین سال برگزاری این رویداد هستیم ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاد اندیشی سال‌ها مغفول مانده بود اما در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته است. نظام مسایل باید به خروجی ها ختم شود. در سال جاری نشر چکیده‌ها در قالب یک کتابچه ایجاد شده است.

او درباره ادامه فعالیت‌های کرسی های آزاد اندیشی در فضای مجازی گفت: برای مهار اتلاف انرژی کرسی‌های در ابعاد گسترده در فضای مجازی برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌ها به شکل مجازی مدیریت انرژی و زمان را به دنبال دارد.

خبرنگار: مصطفی مسلمی امیرانی
انتهای پیام/

کد خبر: 1143504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =