امضای سند همکاری های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین ونزوئلا و ایران

رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا، روز شنبه در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله دو کشور را امضا کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ایران و ونزوئلا علاوه بر سند جامع همکاری‌های راهبری ۲۰ ساله، اسنادی را برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی امضا کردند.

پس از مراسم امضای اسناد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.

رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته در صدر هیأتی بلندپایه به ایران سفر کرد و صبح امروز از سوی رئیس جمهور کشورمان به‌طور رسمی در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال قرار گرفت.

سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به دعوت رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» انجام ‌شده و بعد از سفر آبان ۹۵، دومین سفر او به تهران است.

بیشتر بخوانید:

ونزوئلا: دنبال سطح بالاتری از همکاری با ایران هستیم

دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور ونزوئلاست.

وزرای امور خارجه، کشاورزی، ارتباطات، علوم و تکنولوژی، حمل و نقل و گردشگری ونزوئلا، مادورو را در سفر به کشورمان همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا جمعه شب در نخستین مصاحبه خود با شبکه اسپانیایی زبان ایران (هیسپان‌تی‌وی) اعلام کرد که امروز در دیدار با آیت‌الله رئیسی برنامه‌ها و راهبردهای ۲۰ سال آینده در قالب نقشه همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«جواد اوجی» وزیر نفت ۱۳ اردیبهشت ماه امسال برای دیدار با مادورو و گفت‌وگو درباره توافق‌نامه‌های تجاری با طارق الایسامی، همتای ونزوئلایی خود، به کاراکاس سفر کرده بود.

مادورو همچنین در حساب توئیتری خود با اشاره به این ملاقات سازنده با وزیر نفت کشورمان گفته بود که راه هایی برای تحکیم روابط برادرانه و همکاری در مسائل انرژی به بحث گذاشته شد.

آیت‌الله رئیسی: ایران و ونزوئلا در برابر دشمن راهبرد ایستادگی را در پیش گرفتند

رئیس جمهور با راهبردی خواندن روابط تهران - کاراکاس به استراتژی مقاومت دو کشور در برابر قدرت‌های زورگو اشاره کرد و گفت: به اعتراف سخنگوی کاخ سفید، فشارهای حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده و ملت ما عزم دارد تحریم‌ها را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کند

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با «نیکلاس مادورو» در مجموعه سعدآباد تهران ضمن خوش آمدگویی به رئیس جمهور ونزوئلا و همراهانشان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه سیاست خارجی به دنبال ارتباط با کشورهای مستقل بوده و ونزوئلا در مقابل تحریم‌های دشمنان و امپریالیسم ایستادگی کرده و مقاومت مثال‌زدنی داشته است.

رئیس جمهور، روابط تهران و کاراکاس را راهبردی خواند و گفت: روابط برادرانه ما ادامه‌دار خواهد بود و امضای سند ۲۰ ساله بین دو کشور نشان‌دهنده این عزم است.

وی افزود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشورمان در این ۴۲ سال اخیر فراوان بود و ملت ایران تصمیم گرفته تا تحریم‌ها را در جهت پیشرفت کشور به فرصت تبدیل کند.

آیت‌الله رئیسی در عین حال خاطرنشان کرد: همان‌طور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده، فشارهای حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است و این نقطه پیروزی برای ایران و نقطه شکست دشمنان است.

وی این نکته را هم گفت که ونزوئلا سال‌های سختی را سپری کرد اما اراده ملت و دولت این کشور این بود که باید در مقابله با دشمنان ایستادگی کند و در همین مسیر هم حرکت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =