گیاهان آپارتمانی مقاوم که نیاز به نور ندارد

اگر خانه یا محیط کار شما کم نور است اما دوست دارید از انرژی گیاهان بهره ببرید، گیاهان بدون نور بهترین انتخاب هستند زیرا در محیط های کم نور به راحتی رشد میکنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قطعاً انرژی و حس و حال خوبی که گیاهان طبیعی و سبز به خانه می دهند؛ گیاهان مصنوعی نخواهند داد. اگر شما هم به دنبال تزیین آپارتمان خود با گیاهان طبیعی هستید و به اندازه کافی نور ندارید؛ در این قسمت نکاتی را خواهیم گفت و گیاهانی را معرفی می کنیم که بدون نیاز به نور مستقیم خورشید؛ رشد خوبی خواهند داشت.

دقت کنید که این گیاهان نیازی به نور مستقیم خورشید ندارند و می توانند زنده بمانند؛ اما قطعا به نور غیر مستقیم نیاز دارند و نیاز آنها به نور کمتر از گیاهان دیگر است به همین دلیل اگر نور گیر خانه شما کم است، میتوانید از آنها استفاده کنید.

زامفولیا

این گیاه نه تنها در نور کم؛ بلکه در برابر آب کم هم مقاوم است؛ بنابراین مراقب باشید که بیش از حد آبیاری نکنید تا باعث زرد شدن برگ های آن نشوید.

آگلونما نخشید

این گیاه هم در برابر نور کم و کم آبی مقاوم است و نگران خشک شدن آن نباشید. فقط دقت کنید که این گیاه هر چقدر که سبز تر و تیره تر باشد؛ به نور بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین اگر واقعاً فضای آپارتمان تان تاریک است و نور بسیار کمی دارد؛ حتما برگ های روشن تر را انتخاب کنید.

دراسنا

گیاه دراسنا در بیش از 50 نوع موجود است و ظاهری شبیه به درخت دارد و یک گیاهی عالی برای دکوراسیون آپارتمان می باشد. آن ها نور غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهند؛ همچنین یک تصفیه کننده طبیعی برای هوای منزل می باشند.

کاکتوس گورخری

این گیاه کمی هم شبیه به گیاه آلوورا است. به دمای سرد حساس است و در اوایل تابستان گل های ریز سفید مایل به قهوه ای می دهد که زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

بگونیا رکس

برگ های رنگارنگ این گیاه بسیار معروف است و زیبایی بی نظیری را به خانه شما هدیه می دهد. برای نگهداری از این گیاه کافی است که نور کم تا متوسطی را برای آن فراهم کنید و دیر به دیر هم به آبیاری نیاز دارد.

پتوس ابلق

این گیاه نگهداری بسیار آسانی دارد و به راحتی تکثیر می شود. در مورد آب دادن به گیاه نیز نگران نباشید؛ آبیاری را به میزانی انجام دهید که از مرطوب شدن ریشه ها مطمئن شوید. کم آبی نیز مانند آبیاری زیاد به این گیاه آسیب زده و باعث پژمردگی و قهوه ای شدن برگ ها می شود.

سینگینیوم پودوفیلوم

هرس کردن منظم و فراهم کردن نور بسیار کم داخل خانه تنها چیزی است که این گیاه نیاز دارد تا رشد خوبی داشته باشد و فضای خانه شما را دلچسب تر کند.

درفش گیاه یا آنتوریوم

این گیاه گلدار در نور کم تا متوسط به خوبی رشد می کند و فضای پر طراوت و شادابی را به خانه شما می بخشد؛ فقط کافیست آن را به طور منظم آبیاری کنید و خاک را مرطوب نگه دارید.

جگن ژاپنی

این گیاه و چمن زینتی گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری در داخل خانه و آپارتمان است؛ زیرا سایه را دوست دارد و باید از نور مستقیم خورشید دور بماند.

سرخس پنجه خرس

این گیاه به دلیل برگ ‌های سبز آبی که دارد؛ به سرخس ستاره آبی هم معروف است. نگهداری این گیاه بسیار آسان است و برای محیط هایی مانند آپارتمان که نور کمی دریافت می ‌کنند؛ مناسب می باشد.

سرخس مارچوبه

مراقبت از سرخس مارچوبه نسبت به سایر سرخس ها راحت تر است؛ زیرا به محیط مرطوب نیاز ندارد و در محیط آپارتمان هم به خوبی رشد می کند.

گل کاغذی

از آن جایی که این گیاه بسیار ظریف و شکننده است؛ به خصوص اینکه در هوای سرد و خشک می شکند؛ نام آن را کاغذی گذاشته اند. حتما آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید که در غیر این صورت برگ های آن زرد خواهد شد.

فیتونیا

این گیاه دارای رگبرگ های ظریف و برگ های سبز تیره است. فیتونیا به رطوبت بسیار بالا و ثابتی نیاز دارد و نمی تواند شرایط راکد را تحمل کند. این گیاه به نور مستقیم و شدید خورشید نیز حساس است و به سرعت دچار سوختگی برگ می شود. باید آن ها را در فضایی مرطوب نگهداری کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1144122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      کاش تصویر این گیاهانو میذاشتین بدونیم چه شکلین..