هوشمندسازی صنعتی دو بال توسعه و پیشرفت/ ضرورت ورود دانشگاه‌ها به نوسازی تجهیزات پزشکی و بیمارستان‌ها

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نوسازی صنعتی و هوشمندسازی به عنوان دو بال توسعه و پیشرفت تلقی می‌شوند که زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیست و دومین جلسه شورای مدیریت و فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی امروز در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این جلسه بررسی طرح توجیهی اعطای مجوز تاسیس و فعالیت سرای نوآوری توسعه قطعه سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز و همچنین سرای نوآوری سیستم های هوشمند و فناوری‌های نرم واحد علوم و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از نوسازی صنعتی و هوشمندسازی را به عنوان دو بال توسعه و پیشرفت یاد کرد که زمینه ساز افزایش بهره‌وری است. وی در این باره گفت: سراهای نوآوری می‌توانند در مقیاس گسترده‌ای از طریق بسترهای مهیا شده در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری پیشرفت‌های چشمگیری را عاید دانشگاه آزاد اسلامی کنند.

وی افزود: براساس شاخص‌های ساختار صنعت استان آذربایجان شرقی یکی از صنعتی ترین استان های کشور به حساب می آید و از سوی دیگر، زیرساخت‌های صنعتی استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که این مهم با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص، تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین آلات پیشرفته در اختیار دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی، سرای نوآوری توسعه قطعه سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز می‌تواند به شکل عملیاتی زمینه ساز تحقق درآمد غیرشهریه ای را فراهم کند.

ضرغامی در ادامه از لزوم ورود دانشگاه به حوزه نوسازی در عرصه های مختلف دیگر از جمله صنایع هوایی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی سخن گفت.

وی  هوشمندسازی را یکی از نیازهای اساسی و عمومی کشور برشمرد و تصریح کرد: سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم واحد علوم و تحقیقات می‌تواند با شناسایی نیازهای حوزه‌های مختلف راهکارهای عملیاتی و جامع برای افزایش بازدهی و بهره‌وری حوزه‌های مختلف ارائه کند و از طریق معرفی صحیح مزیت‌های مختصات هوشمندسازی برای صنایع و مجموعه های مرتبط تسهیل گر مکانیزم هوشمندسازی در کشور باشد. 

وی با بیان اینکه صنایع و معادن کشور امروز به‌دنبال هوشمندسازی سیستم‌هایشان هستند و سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم واحد علوم و تحقیقات با ارتباط‌گیری با این بخش‌ها می‌تواند همکاری‌های مثبتی را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: سراهای نوآوری برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه در مسیر حل مساله استراتژی مدونی را ترسیم کنند. این فرآیند امروز با برگزاری رویداد ملی عصر امید و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای چهاردهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی پیش چشم صنایع، نخبگان و افکارعمومی بیش از پیش در دسترس است.

در ادامه این جلسه اعضای این شورا پس از بررسی طرح‌های توجیهی و استماع نظرات داوود ثمری، سرپرست معاونت علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات و همچنین رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، موافقت خود را با تاسیس و فعالیت دو سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم واحد علوم و تحقیقات و توسعه قطعه‌سازی و نوسازی صنعتی واحد تبریز منوط به رفع ایرادات وارده در طرح توجیهی طی یک هفته آینده، موافقت کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری،  قباد بهزادی‌پور مدیرکل سراهای نوآوری، عبداله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی، حسن عاشوری‌فر مدیر سراهای نوآوری، سلیمانی مهر مدیر طرح های ملی و دبیرخانه شورای مدیریت و فعالیت‌های دانش بنیان، میثم آخوندی مسئول توسعه ارتباطات معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و جمعی از نمایندگان حقوقی، بازرسی و مالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144207

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =