تولید داروی گیاهی ترمیم کننده مفاصل و ضد آرتروز برای اولین بار در کشور

پژوهشگر حوزه گیاهان دارویی گفت: از طریق تکیه بر خواص گیاهان توانسته‌ایم داروی گیاهی ترمیم کننده مفاصل و ضد آرتروز تولید کنیم. در این دارو از گیاهان مختلفی استفاده شده و در بیماران مختلف آزمایش شده و جوابدهی مناسب داشته است.

محبوبه ریاحی،  پژوهشگر در زمینه گیاهان دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت در زمینه تولید کشت گیاهان دارویی گفت: اغلب فعالیت‌ها در زمینه تولید کشت گیاهان دارویی عصاره گیری و تولید مکمل‌های دارویی است.

وی افزود: شرکت ما در زمینه کشت و بافت فعالیت‌های مناسبی را انجام داده است، به‌طوری که می‌توانیم کشت‌ بافت گیاهان دارویی را انجام داد.

پژوهشگر در زمینه گیاهان دارویی ادامه داد: از طریق تکیه بر گیاهان توانستیم داروی گیاهی ترمیم کننده مفاصل و ضد آرتروز تولید کنیم. در این دارو از گیاهان مختلفی استفاده شده و در بیماران مختلف آزمایش شده و جوابدهی مناسب داشته است.

ریاحی تاکید کرد: برتری محصول ترمیم‌ کننده مفاصل و ضد آرتروز نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار، گیاهی بودن آن است که تست‌های فراوان بر روی آن صورت گرفته است. در حال حاضر ما به دنبال اخذ مجوز برای تولید انبوه این دارو هستیم.

عصاره گل گندم در پیشگیری به سرطان موثر است

پژوهشگر در زمینه گیاهان دارویی با بیان اینکه عصاره گل گندم در زمینه پیشگیری از ابتلا به سرطان  موثر است و  نمونه داخلی ندارد، تاکید کرد: عصاره گندم به عنوان مکمل خوراکی در غذا استفاده می‌شود. در حال حاضر در حال گرفتن مجوز برای این دارو هستیم.

مهار بیماری پسوریازیس با کورتون

پژوهشگر در زمینه گیاهان دارویی با بیان اینکه تا کنون دارویی تولید نشده که بتواند بیماری پسوریازیس را از بین ببرد، تاکید کرد: ممکن است با کورتون بتوانند از شیوع بیشتر این دارو جلوگیری کنند، اما تاکنون دارویی وجود نداشته تا بتواند این بیماری را درمان کند. داروی درمان بیماری پسوریازیس در درمان لکه‌های باکتریایی و قارچی نیز موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =