آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه مربای بهار نارنج

مربا بهار نارنج یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بسیار خوش عطر ایرانی است که مانند انواع مرباها به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می شود. مربای بهار نارنج را می توانید به همراه خامه صبحانه سرو کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مربا بهار نارنج یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بسیار خوش عطر ایرانی است که مانند انواع مرباها به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می شود. مربای بهار نارنج را می توانید به همراه خامه صبحانه ، کره یا انواع پنکیک صبحانه سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه مربای گوجه سبز خانگی

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه بزرگ مربا تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری مربا بهار نارنج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه مربا بهار نارنج با سایت پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه مربا هویج ایرانی شکل گل

مربا هویج یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پر مصرف در کشورمان است که مانند انواع …
مواد لازم برای ۱ شیشه مربا

مواد لازم مربای بهار نارنج
آب ۳ پیمانه
شکر ۱ کیلوگرم
گل بهار نارنج ۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه مربای بهار نارنج

برای تهیه مربای بهار نارنج ابتدا برای از بین بردن تلخی بهار نارنج ها در کاسه ای بزرگ آب و کمی آهک خوراکی را با هم کمی مخلوط می کنیم ( آب آهک در آب حل نمی شود و ته نشین می شود اما خواص خود را به آب می دهد)

و بهارنارنج ها را به آن ها می افزاییم  و به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت اجازه می دهیم تا خیس بخورند و ترد شوند.خاصیت آب آهک این است که اجازه نمی دهید مواد مربا تغییر حالت بدهند و بهارنارنج ها به همان شکل اولیه خود در مربا باقی خواهند ماند.

سپس در قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و بعد بهار نارنج ها را از مخلوط آب و آب آهک در صافی می ریزیم و داخل آب در حال جوش می ریزیم تا بجوشد و بعد در صافی بهارنارنج ها را می ریزیم.

طرز تهیه مربا زرشک تازه و خشک خانگی

مربا زرشک یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که مانند انواع …

و به شربت در قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم و تامل می کنیم تا بهارنارنج ها در شربت بجوشند و شربت مربا کمی غلیظ شود و در انتها آبلیموترش را برای اینکه مربا شکرک نزند اضافه کنید. در آخر با قاشق کمی از مربا را بر می داریم و می گذاریم تا خنک شود

و بعد قاشق را کج می کنیم اگر مربا سریع از روی قاشق نریخت و کمی سفت شده بود یعنی مربا به قوام مطلوب خودش رسیده است و می توانید طعم آن را نیز بچشید تا مطمئن شوید که بهارنارنج ها نیز کاملا جوشیده و پخته شده است.

حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا مربا در دمای محیط به آرامی خنک شود سپس در شیشه های مورد نظر می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم و هر زمان تمایل داشتید این مربای خوش عطر و طعم را نوش جان کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =