بالغ بر 20 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 20 میلیون نفر در بافت فرسوده اقامت دارند، گفت: بی دقتی در ساخت و ساز های جدید ساختمان ها را در زمان کوتاهی به بافت فرسوده تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آمار و ارقام بافت‌های فرسوده در کشور گفت: در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در کشور در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که این جمعیت، جمعیتی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده در کشور نیاز به نوسازی دارند، گفت: ما در برنامه ششم توسعه کشور مصوب کردیم که سالیانه ۱۰ درصد از بافت های فرسوده باید احیا و مرمت شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مرمت بافت های فرسوده در قانون جهش تولید مسکن هم مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد به دلیل تعدد فعالیت‌های حقوقی سخت در این بخش، دستگاه‌ها خیلی انگیزه‌ای برای پرداختن به این موضوع نداشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما از برنامه زمانبندی شده در این بخش عقب هستیم، گفت: متأسفانه رویکرد دستگاه‌های اجرایی در احیا و مرمت بافت های فرسوده قابل قبول نیست و این مسئله در دولت قبل هم وجود داشت و در این دولت فعلی هم مشاهده می‌شود و ما بارها این موضوع را به مسئولان متذکر شده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید در احداث ساختمان ها دقت لازم صورت گیرد، بیان کرد: اگر دقت لازم در ساخت و ساز های جدید مد نظر قرار نگیرد این ساختمان ها در زمان کوتاهی به بافت فرسوده تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه کیفیت مصالح در ساخت و سازهای جدید باید مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: این موارد به علاوه نظارت قوی می تواند در عمر مفید ساختمان ها نقش مهمی را ایفا کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در این بخش از مصالح خوبی استفاده نمی کنیم و یا نظارت ها، نظارت های قوی نیست؛ هر چه که هست کیفیت و طول عمر ساختمان های ساخته شده کم می‌شود و به بافت‌های فرسوده اضافه کرده است.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1145474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =