موسیقی پاپ تجاری شده / گرایش خواننده‌ها به تقلید و کپی‌برداری

آهنگ‌ساز کشورمان با بیان اینکه گرایش خواننده‌های ما به سمت تقلید رفته است، گفت: متاسفانه موسیقی پاپ در کشور ما از بین رفته و به نوعی کپی‌برداری از آن طرف آب‌هاست.

فریدون خشنود آهنگ‌ساز و موسیقی‌دان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع کنونی موسیقی در کشور اظهار کرد: استعدادی که جوانان ما دارند در تمام دنیا زبانزد است و ضرورت دارد که به نیازها و خواسته‌های آنان رسیدگی شود، اما متاسفانه در شرایط فعلی آسیب‌های بسیار فاحشی در موسیقی پاپ دیده می‌شود.

وی گفت: باید محیط مناسبی برای جوانان فراهم شده و تلاش زیربنایی بیشتری صورت گیرد تا مردم ما هر نغمه بی‌ارزشی را گوش نکنند.

خشنود ادامه داد: ما اساتید بسیار بزرگی در عرصه موسیقی سنتی داریم، اما در موسیقی پاپ هویت فرهنگی ما نادیده گرفته شده است و در این محیط به‌هم ریخته عده‌ای شکارچی هم آمده‌اند و جوانان ما را به سوی محفل‌های زیرزمینی کشانده و انواع فساد را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

جای خالی اساتید برجسته موسیقی در تلویزیون / هنر اول در اولویت آخر مسئولان

آهنگ‌سازکشورمان با بیان اینکه گرایش خواننده‌های ما به سمت تقلید و کپی‌برداری رفته است، گفت: متاسفانه موسیقی پاپ در کشور ما از بین رفته و به نوعی کپی‌برداری از آن طرف آب‌هاست و در این سبک از موسیقی نه شعر ماندگار و نه صدای ماندگاری وجود ندارد و تفکری هم پشت اشعار وجود ندارد.

خشنود افزود: دلیل شرایط کنونی این است که روش‌های آموزشی صحیحی را در آموزشگاه‌های موسیقی مشاهده نمی کنیم و بی‌تجربگی برخی معلمان و توصیه‌ها و و تمرین‌هایی که هیچ کدام توجیه علمی ندارد موسیقی را به ورطه نابودی می‌کشانند.

وی گفت: متاسفانه در عرصه موسیقی پاپ شاعر و ترانه‌سرایی که به مبانی موسیقی آشنایی داشته باشند وجود ندارد.

آهنگ‌ساز کشورمان با اشاره به اینکه موسیقی پاپ تجاری شده و آهنگ‌ها وارداتی هستند، گفت: ما موسیقی جدی در عرصه پاپ نداریم و ضربه بدی به این سبک از موسیقی وارد شده است، استانداردی وجود ندارد و فرم‌های کلیشه‌ای در موسیقی ما بیشتر شده‌اند.

خشنود در پایان اذعان کرد: افرادی وارد موسیقی پاپ شده‌اند که دارای صلاحیت لازم نیستند و صدا و سما باید حساسیت بسیاری نسبت به این موضوع داشته باشد. ما باید از هنرمندان خلاقی استفاده کنیم که به دلیل شرایط حاکم کناره‌گیری کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =