حملات ارتش ترکیه به سوریه از سرگرفته می‌شود

منابع سوری خبر دادند که ارتش ترکیه و گروه های تروریستی تحت حمایت آنکارا حملات خود را به حومه «تل تمر» در استان الحسکه از سر گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) ظهر امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ارتش اشغالگر ترکیه و گروه های تروریستی تحت پشتیبانی این رژیم بار دیگر حملات توپخانه ای و موشکی خود را به شهرک ها و روستاهای حومه تل تمر واقع در شمال غرب استان الحسکه از سرگرفتند.

سانا تاکنون گزارشی از خسارت ها و تلفات احتمالی حملات امروز ارتش و گروه های تحت حمایت ترکیه به حومه تل تمر منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

پایگاه نظامی ترکیه در عراق مورد حمله راکتی قرار گرفت

ارتش ترکیه و نیروهای تحت حمایت آنکارا آخرین بار ۲۷ خرداد گذشته مناطق روستایی تل رفعت در حومه شمالی حلب و تل ابیض در شمال رقه را با موشک و گلوله های توپ هدف قرار دادند که این حملات خسارت های مالی بسیاری بر جا گذاشت.

حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی تحت حمایت  آنکارا در حالی شدت یافته که «رجب طیب اردوغان» اوایل خرداد گذشته اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.

در مقابل سوریه نیز تاکید کرد که «تهدیدهای رژیم ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی های نشست آستانه در تضاد است.»

دو هفته پیش «ایمن سوزان»، نماینده هیات سوری در نشست روند آستانه در قزاقستان گفت که «رژیم ترکیه همچنان به نقض حریم و حاکمیت سرزمین سوریه ادامه می دهد و با هدف قرار دادن خاک سوریه و کشتن مردم بی گناه به بهانه ها و استدلال های بی پایه بر طبل تجاوز می کوبد.»

وی ادامه داد: «تهدیدات رژیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای به اصطلاح امن با نتایج آستانه در تضاد است و اقدامات آنکارا جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه بین المللی باید به آنها رسیدگی کند.»

«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه نیز که در نشست روند آستانه سخن می گفت، درباره تهدیدهای ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در سوریه، بار دیگر  مخالفت روسیه را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.

لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.

از سوی دیگر، «علی اصغر خاجی» سرپرست هیات ایرانی در نشست روند آستانه در دیدار با ایمن سوزان رئیس هیات سوری نیز با تاکید بر رد هرگونه تجاوز ترکیه به سوریه و احترام به تمامیت سرزمینی و یکپارچگی این کشور، تاکید کرد که این گونه اقدام ها و تهدیدها تنها منجر به تشدید اوضاع در منطقه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1145581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =