ادعای فشار دو نماینده بر وزیر صمت شفاف شود / مجلس کوتاه نمی‌آید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای فشار دو نماینده به وزیر صمت باید شفاف شود. مجلس انقلابی در دفاع از حیثیت خود کوتاه نمی‌آید و مسئله را پیگیری می‌کند.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به مطالب مطرح شده پیرامون پیگیری نخستین استیضاح وزرای دولت توسط نمایندگان اظهار کرد: گفته شده این استیضاح در پی عدم تمکین فاطمی امین از درخواست دو نماینده پیگیری شده است که معتقدم این مسائل دون شأن مجلس انقلابی است.

وی با بیان اینکه طرح استیضاح باید با دقت فراوان در مجلس مطرح شود، افزود: این ادعا که تعدادی از نمایندگان چیزی از وزیر مطالبه کردند و وزیر صمت تمکین نکرده باید پیش از این توسط آقای فاطمی امین افشا می‌شد و اکنون مجلس موظف است از حیثیت خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

ادعای بی‌اساس از پشت‌پرده استیضاح وزیر صمت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نماینده‌ای براساس ادعاها چنین عملکردی داشته‌ باید به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی شود، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم مجلس انقلابی است که مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به عملکرد آن دارند و حتی اهمیت انقلابی ماندن نمایندگان را مطرح کردند.

کوچکی نژاد با تصریح اینکه اگر مشخص شود افرادی از انقلابی‌گری فاصله گرفته‌اند باید معرفی شده تا شفافیت در موضوع ادعا شده وهن جایگاه مجلس نباشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رسانه‌های مطرح کننده چنین ادعاهایی گفت: اتهام زدن به این شکل کار درستی نیست. اگر مشخص شود که این موضوع یک ادعا و اتهام بوده، مجلس انقلابی از آن نمی‌گذرد و مسئله را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، به تازگی موضوع  استیضاح وزیر صمت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح و دنبال می‌شود. در همین راستا یکی از رسانه‌های مطرح کشور جدیداً مطالبی دال بر حضور دو نماینده مجلس پشت صحنه استیضاح وزیر منتشر کرد و مدعی شد این دو نماینده پس از فشارهای متعدد بر فاطمی امین، آخرین بار در قالب پیامکی تهدید آمیز با وی اتمام حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو که در طول یک سال گردش مالی سنگینی دارد، به عنوان مدیر منصوب شود.

این رسانه با طرح این ادعا که برخی نمایندگان در حال اعمال فشار برای مهره‌چینی در دستگاه‌های اجرایی هستند، اعلام کرد: به زودی اسامی این نمایندگان را پس از بررسی‌های بیشتر و گزارش به مراجع ذی‌صلاح منتشر می‌کند. موضوعی که گفته شده سیدرضا فاطمی امین هم آن را تأیید کرده و بیان کرده که زیر بار فشارهای دو نماینده مجلس برای انتصاب نامعقول در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو نمی‌رود.

در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی صحت و سقم اعمال فشار خارج از قانون چند نماینده مجلس به وزیر صمت درباره انتصاب برخی افراد در شرکت‌های خاص و  ارتباط احتمالی این موضوع به استیضاح فاطمی امین شدند.

کد خبر: 1145752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =