جزئیات ماجرای معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه قیمت نهادهای دامی افزایش یافته، دامداران اقدام به خرید آرد و نان برای مصرف دام خود می‌کردند و یا اقدام به معدوم‌سازی جوجه‌ها کرده و نهاده دامی را به قیمت بالاتر به فروش می‌رساندند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین نجف‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت رئیسی اصلاح یارانه‌های بی‌حساب و کتاب است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که سبب شده تا نیازهای کشور ما در حوزه اقتصادی به خوبی تأمین نشود، توزیع نامطلوب یارانه‌ها به ویژه یارانه‌های کالاهای اساسی بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت جوجه یک روزه به ۲۵۰۰ تومان کاهش یافت

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و نهادهای اقتصادی یارانه‌های چشم‌‎گیری را دریافت می‌کرده‌اند و اقلام اساسی به ویژه روغن، آرد، شکر و نهاده‌های دامی را با نرخ پایین خریداری کرده و در نتیجه به جای عرضه در بازارهای داخلی آن را به خارج از کشور صادر کرده و سود کلان در جیب افراد می‌رفت و افراد عامه جامعه از این سود هیچ بهره‌ای نمی‌بردند و دولت به همین دلیل دست به اقدام شجاعانه و همسان‌سازی یارانه‌ها کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند روغن نباتی، شکر و نهاده‌های عنوان کرد: دولت در راستای اجرای قانون تن به این اقدام کرده و نابه‌سامانی‌های در بازار به وجود آمد و این اقدام طبیعی است و هیجاناتی را نیز در بازار وجود آورده بنابراین تقریبا این موضوع رو تثبیت رسیده و در حال حاضر نیز کمبود محسوسی در جامعه وجود ندارد و کالاها به وفور در بازار یافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف در سه بخش بخش کالا و خدمات،  بهداشتی و دارویی و قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است، بیان کرد: متهمان در بخش کالا و خدمات به پرداخت ۳۵۷ میلیارد ریال، در بخش قاچاق کالا ۱۰۰ هزار و ۹۰ میلیارد و در بخش دارو ۲۵ میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

نجف‌زاده با بیان اینکه طی امسال ۸۰ واحد صنفی به دلیل عدم اجرای حکم و برخی تخلفات پلمپ شده‌اند افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۲۴ مورد پرونده برای فروشندگان مرغ در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه، دو هزار و ۷۴۶ فقره پرونده تخلف در بخش نانوایی استان تشکیل شده است، افزود: گران فروشی، فروش آرد عدم درج قیمت و ضوابط بهداشتی، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد واحدهای نانوایی از مهمترین تخلفات این نانوایی‌ها بوده  که متخلفان به پرداخت  ۲۱ میلیارد ۴۰۷ میلیون و  ۸۱۳ هزار محکوم شده‌اند.

نجف‌زاده با بیان اینکه، در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در توزیع آرد به نانوایی‌ها در استان وجود ندارد، تصریح کرد: در زمان همسان‌سازی یارانه‌ها بیش از ۴۰ نانوا در استان افزایش سهمیه داشته است.

وی بیان کرد: طی سه ماه اخیر نیز در حوزه روغن نیز ۳۶۵ مورد پرونده تشکیل و به متخلفان به پرداخت ۲۷۷ میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت نهادهای دامی افزایش یافته، دامداران اقدام به خرید آرد و نان برای مصرف  دام خود می‌کردند و یا  اقدام به معدوم‌سازی جوجه کرده و نهاده دامی را به قیمت بالاتر به فروش می‌رساندند.

نجف‌زاده در خصوص افزایش قیمت‌ها در بازار عنوان کرد: واحدهای تولیدی مکلف هستند قیمت‌های کالای خود را از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ به تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ بازگرداند و اگر این اقدام را انجام ندهند تخلف از قانون بوده و برخورد قانونی با تولید کننده انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =