حفظ سلامت قلب با داشتن خواب سالم

وقتی به حفظ سلامت قلب فکر می کنید، ممکن است تمرینات ورزشی پرانرژی را تصور کنید که ضربان قلب تان را سریع تر می کند. اما این تصویر کاملی از سلامت قلب نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انجمن قلب آمریکا معیارهای سال ۲۰۱۰ خود را برای سلامت قلب و عروق به روز کرده است و اکنون خواب خوب و سالم را هم به آن افزوده است. در حال حاضر "۷ نکته سالم" زندگی به "۸ نکته سالم" زندگی تبدیل شده است که شامل موارد زیر است:

بیشتر بخوانید:

اهمیت تعداد ضربان قلب در حال استراحت را جدی بگیرید

• رژیم غذایی سالم

• مشارکت در فعالیت بدنی

• اجتناب از مصرف نیکوتین

• خواب سالم

• وزن متناسب

• سطح چربی خون سالم

• سطح قند خون سالم

• فشارخون سالم

طبق توصیه‌های این سازمان، میزان خواب ایده آل برای بزرگسالان حداقل ۷ ساعت و کمتر از ۹ ساعت در شب است.

اگر میانگین ساعات خواب شبانه شما بالاتر یا کمتر از این محدوده باشد، احتمالاً تأثیر منفی بر سلامت قلب و عروق شما دارد.

محققان توصیه می‌کنند برای داشتن یک خواب خوب شبانه باید از چند چیز در ساعات پایانی قبل از خواب اجتناب کنید: مصرف کافئین، الکل، ورزش شدید، نور روشن، چرت زدن و وسایل الکترونیکی.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1146217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =