رسیدگی به پرونده‌‏های مربوط به مناطق آزاد در دستور کار قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه گفت: رسیدگی تخصصی به پرونده‌‏های مربوط به مناطق آزاد در دستور کار قرار می‌‏گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق گفت: مناطق آزاد از رعایت برخی قوانین و مقررات معاف هستند که به همین دلیل نیز منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی نام دارند و معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و موارد گمرکی، نبود تشریفات خاص در این مناطق از ویژگی‌های آن است.

بیشتر بخوانید:

مصدق: پیگیر پرونده ترور سردار سلیمانی هستیم

معاون اول قوه قضائیه گفت: در مناطق آزاد زمینه‌هایی برای سهولت در فرآیند واردات و صادرات انجام شده است.  

او افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد قرار دارند و طبق گزارش‌های دریافتی مشخص شده که این شرکت‌ها مشکلاتی دارند و بررسی آن به قوه قضائیه مربوط است، از این رو آمادگی حمایت از این شرکت‌ها و حل و فصل مشکلات مربوط به قضات مناطق آزاد را داریم.

حجت الاسلام مصدق گفت: قوه قضائیه به صورت جدی در خصوص تعرض به اراضی دولتی ورود کرده و در این رابطه با قاطعیت موارد مربوط به تعدی اراضی ملی و دولتی را بررسی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در خصوص ماده ۶۵ و اجرای آن در مناطق آزاد کشور باید برای اجرای این ماده قانونی، موارد به صورت شفاف تبیین شود.

به گفته او یکی از برنامه‌های قوه قضائیه در آینده رسیدگی تخصصی به پرونده‌های مناطق آزاد تشکیل شعبات ویژه در دادگستری‌های مربوط به مناطق مذکور است که به زودی این فرآیند اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =