سرعت اینترنت با توسعه شبکه فیبر نوری ۱۰۰ برابر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح بسیار مهم و راهبردی فیبر نوری منازل و مغازه‌ها را در سطح ملی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه یعنی حدود صد برابر سرعت فعلی اینترنت را در خانه‌های مردم داشته باشیم.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همراه رئیس جمهور به کرمانشاه سفر کرده‌است در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: امروز افتخار حضور بین مردم خونگرم و شهیدپرور کرمانشاه را پیدا کردیم. برنامه ما در این سفر حل مشکلات استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در این بین، پوشش تلفن همراه و پوشش اینترنت در سطح شهرهای مختلف، جاده‌ها و روستاهای استان در الویت قرار دارد. 

وی افزود: حدود ۲۴۰ روستای استان کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند که ان شاءالله تا شهریور سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به این شبکه متصل می‌کنیم و مردم به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد. 

زارع‌پور تاکید کرد: طرح بسیار مهم و راهبردی فیبر نوری منازل و مغازه‌ها را در سطح ملی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه یعنی حدود صد برابر سرعت فعلی اینترنت را در خانه‌های مردم داشته باشیم. این طرح در ۹ استان شروع شده که یکی از آن‌ها استان کرمانشاه است. امیدواریم همه منازل و کسب و کارها در سقف زمانی مشخص‌شده برای اپراتور اختصاص یافته به کرمانشاه، تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: کرمانشاه یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار اباعبدالله (ع)، خصوصا در ایام اربعین است؛ لذا درحال برنامه‌ریزی برای تقویت ارتباطات در این مسیر هستیم که هیچ گونه مشکلی در مورد پوشش تلفن همراه و اینترنت در این مسیر وجود نداشته باشد. 

عیسی زارع‌پور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با بسته‌های اینترنت پرطرفدار که حذف شده‌اند، تصریح کرد: بعضی از بسته‌های اینترنت تلفن همراه حذف شده که اپراتورها درحال تعریف بسته‌های جدید جایگزین هستند که ظرف یک یا دو هفته آینده بسته‌های بلند مدت و جدید در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. 
خبرنگار: سیدمحمدمهدی حسینی 
انتهای خبر/

کد خبر: 1147617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =