دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت برگزاری دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس، گفت: باید تمامی اساتید بالاخص اساتید دروس آشنایی با دفاع مقدس تلاش کنند تا تبیین صورت گرفته و تعلق دانشجو به فرهنگ جهاد و شهادت بیشتر شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور  احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد.

 جهان‌بین در این جلسه با تأکید بر اهمیت برگزاری دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس، گفت: در شورای سیاست‌گذاری شاهد و ایثارگران مصوب شد که این دوره توان‌افزایی توسط مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه برگزار شود که حائز اهمیت است.

وی افزود: یکی از مباحث مهم پس از برگزاری دوره توان‌افزایی و تدریس اساتید در دانشگاه این است که یک ارزیابی کلی صورت گیرد تا میزان اثربخشی این دوره بر کیفیت کلاس‌ها برآورد شود.

جهان‌بین با تأکید بر اهمیت سه مقوله تعلیم، تربیت و تبیین، اظهار کرد: به این سه مورد در قرآن کریم اشاره و بر اهمیت آنها تاکید شده است. بر این اساس لازم است در دانشگاه و محیط‌های آموزشی به‌طور کامل به این سه حوزه پرداخته شود.

وی ادامه داد: توجه به این نکته لازم است که تنها با تعلیم در محیط‌های آموزشی کاری پیش نمی‌رود، چرا که تعلیم باید منجر به تربیت شود. در غیر این صورت تأثیری ندارد. همچنین بین تعلیم و تربیت یک موضوع وجود دارد و آن تبیین است که حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اهمیت بحث تبیین در محیط‌های آموزشی و دانشگاه فراوان است و باید تمامی اساتید بالاخص اساتید دروس آشنایی با دفاع مقدس در این زمینه تلاش کنند تا تبیین صورت گرفته و تعلق دانشجو به فرهنگ جهاد و شهادت بیشتر شود. درواقع فاصله تعلیم و تربیت، تبیین است که اثربخشی کار را بیشتر می کند.

در ادامه، صالحی آرا در این جلسه به ارائه گزارشی درباره روند برگزاری دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148590

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =