طالبان: تحت فشار آمریکا مواضع خود را تغییر نخواهیم داد

وزیر امربه معروف دولت موقت طالبان ضمن انتقاد از دخالت آمریکا در امور داخلی افغانستان گفت: تحت فشارهای خارجی مواضع خود را تغییر نمی‌دهیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شیخ «محمد خالد حنفی» وزیر امربه معروف دولت موقت طالبان طی سخنانی گفت: تحت فشارهای بین‌المللی مواضع خود را تغییر نمی‌دهیم و جهان نباید در امور داخلی افغانستان دخالت کند.

حنفی که در جمع مردم غزنی صبحت می‌کرد، افزود: پس از 20 سال قدرت‌های جهانی را در افغانستان شکست دادیم و در حال حاضر وزارت امربه معروف و نهی از منکر نقش مهمی در پایداری نظام سیاسی فعلی دارد.

بیشتر بخوانید:

درخواست نخست وزیر طالبان برای حمایت از نظام حاکم بر افغانستان

حنفی از تمامی کارمندان دولتی خواست که صورت و سیرت خود را مطابق شرع تنظیم کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ادامۀ تحریم‌های خارجی گفت: «امارت اسلامی آمادۀ تعامل با کشورهای جهان است اما تحت تاثیر فشارهای خارجی مواضع خود را تغییر نمی‌دهد.»

وزیر امربه معروف طالبان ضمن انتقاد از دخالت آمریکا در امور افغانستان اظهار داشت: در دولت گذشته 99 درصد زنان حجاب داشتند که در حال حاضر این آمار به 100 درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد طالبان در پایان از مردم خواست از دولت طالبان حمایت کنند.

این اظهارات در شرایطی است که «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز روز گذشته گفته بود که دولت فعلی طالبان هیچ جایگزنی ندارد.

بلخی در گفت‌وگو با رسانه چینی سی‌جی‌تی‌ان با بیان اینکه شکست افغانستان به نفع هیچ کس نخواهد بود، اظهار داشت: «به نفع مردم، همسایگان و منطقه و جهان نیست که افغانستان بار دیگر شکست را تجربه کند.»

وی افزود: در حال حاضر هیچ جایگزنی برای دولت فعلی افغانستان وجود ندارد و مردم این کشور باید از آن حمایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان در ادامه به سیاست‌های این گروه اشاره کرد و گفت: با اتخاذ سیاست برد برای همه، باز کردن راه گفت‌وگو، موضع بی‌طرف در تحولات جهانی فرصت طلایی برای صلح و ثبات در افغانستان شکل گرفته است.

بلخی همچنین تاکید کرد که برای کشورهای جهان نیز این فرصت فراهم آمده که افغانستان را یک کشور عادی و نرمال در تحولات جهانی در نظر گیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1148593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =