درخواست طالبان برای تعامل مبتنی بر احترام متقابل با جهان

سرپرست وزارت خارجه طالبان در نشست بین المللی افغانستان در تاشکند ازبکستان گفت که ما خواستار روابط و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با جهان هستیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری جمهور افغانستان؛ مولوی امیر خان متقی که به‌منظور شرکت در نشست بین‌المللی با محور افغانستان به تاشکند رفته است افزود که طالبان آماده تعامل مثبت با همه کشورهای جهان در چارچوب احترام متقابل و منافع مشروع است.

وی با بیان اینکه جهان به مسوولیت خویش در قبال افغانستان عمل کند، تصریح کرد: امنیت منطقه، جهان و افغانستان با یکدیگر مرتبط است از این رو ما به امنیت توجه جدی داریم و امیدواریم که منطقه و جهان هم در تقویت امنیت افغانستان از تلاشهای خود دریغ نکند.

بیشتر بخوانید:

طالبان: تحت فشار آمریکا مواضع خود را تغییر نخواهیم داد

متقی گفت که طالبان به تعهدات خود در قبال جامعه جهانی در توافقنامه دوحه عمل کرده است. وی همچنین از آمریکا درخواست کرد به تعهدات خود در قبال توافق‌نامه دوحه عمل کند.

نشست دو روزه بین المللی تاشکند با عنوان «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان»، صبح سه شنبه (۴ مرداد ماه) و با یک روز تاخیر، با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیسی جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیاتی از طالبان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به دیپلماسی همسایگی و رویکرد راه حل منطقه ای برای کمک به صلح و ثبات و آرامش منطقه از جمله افغانستان، در این نشست حضور دارد.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیسی جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان به نمایندگی از ایران در نشست تاشکند حضور یافته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =