گیاهان آپارتمانی مناسب مبتدی‌ها

گیاه به توجه و مراقبت احتیاج دارد که افراد تازه کار با بسیاری از شرایط نگهداری گیاهان آشنا نیستند پس بهترین انتخاب برای افراد مبتدی گیاهان آپارتمانی مقاوم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر می خواهید گیاهان خانگی انتخاب کنید که هم زیبا باشند و هم به مراقبت زیادی نیاز نداشته باشند، این قسمت به درد شما می خورد، زیرا گیاهانی را معرفی می‌ کنیم که نگهداری از آن ها کار سختی نیست و وجودشان در خانه حال تان را خوب می کند و باعث زیبایی محیط هم خواهد شد، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

گل و گیاهانی که امواج وای فای جذب می‌کنند

Peperomia (گیاه قاشقی )

قرار دادن این گیاه در خانه به شدت محیط را زیبا می کند. صد ها گونه متفاوت از این گیاه در رنگ های قرمز، بنفش، خاکستری و سبز وجود دارند که می‌ توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. این گیاه به نور معمولی تا زیاد نیاز دارد و در کل؛ خیلی به نوسانات نور حساسیت نشان نمی‌ دهد. باید از خاک گلدان مناسب برایش استفاده کنید که زهکشی خوبی هم داشته باشد. اگر آن را مقابل نور آفتاب گذاشتید و متوجه شدید که روی خاک خشک شده است، حتماً به گیاه تان آب بدهید.

Spider Plant ( گیاه عنکبوت )

این گیاه برای تازه کار ها بسیار عالی است. برگ های سفید و بسیار زیبایی دارد، محیط اطراف را جذاب می کند و مراقبت از آن کار سختی نیست. اگر گیاه عنکبوت را داخل سبد های آویز قرار دهید، کارتان بهتر پیش خواهد رفت. نباید آن را مقابل نور مستقیم خورشید بگذارید. این گیاه سازش پذیری بالایی دارد و اگر آن را به محیط جدید ببرید، آسیبی نمی بیند و واکنش سختی از خودش نشان نمی دهد. خاک آن باید به طور منظم مرطوب باشد و نباید خشکی را احساس کند؛ اما مراقب باشید که زیاد از حد هم به آن آب ندهید و همیشه برگ های قهوه ای و تیره را هرس کنید.

Wandering Jew Plant ( برگ بیدی)

این گیاه برای مبتدی ها بسیار عالی است. بومی کشور مکزیک است و برگ های بسیار زیادی دارد و خیلی خوب رشد کرده و نگهداری سختی هم ندارد. بهتر است آن ها را داخل سبد های آویز بگذارید. نیازمندی آن شامل رطوبت بالا در قسمت برگ ها و مرطوب بودن خاک است، زیرا در فضای خشک دوام نمی آورد. کم کم که گیاه رشد می کند، باید آن را هرس کنید تا ضعیف نشود.

Cast Iron Plant (برگ عبایی )

این گیاه بومی کشور چین و ژاپن است و حتما خرید آن به تازه کار ها توصیه می شود و می تواند بی تفاوتی و تازه کاریِ شما را خیلی خوب دوام بیاورد و تا 50 سال هم عمر کند. در برابر نور کم، رطوبت کم و نوسانات دما خیلی خوب دوام می آورد؛ اما از آب خوردن بیش از حد هرگز خوشش نمی آید. بهتر است که هر دو الی سه هفته یک بار به گیاه برگ عبایی آب بدهید.

Fiddle Leaf Fig ( فیکوس لیراتا)

این گیاه هم به خوبی رشد می کند و شرایط سخت را دوام می آورد و برای افراد تازه کار مناسب است. البته باید مراقب باشید که در معرض آفات و حشرات قرار نگیرد. این گیاه را باید در محیط روشن قرار دهید و به اندازه کافی به آن آب بدهید. اگر این دو مورد را رعایت کنید، متوجه خواهید شد که چقدر گیاه خوبی دارید.

Madagascar Dragon Tree (گیاه دراسنا)

دراسنا یکی از مشهورترین گیاهان خانگی است. پرورش آن راحت است و خیلی خوب هم رشد می کند. ممکن است گوشه های خارجیِ برگ هایش از رنگ سبز به قرمز تبدیل شود. زمانی که این اتفاق افتاد، باید این قسمت ها را جدا کنید. خوبیِ گیاه دراسنا این است که کم آبی را خیلی خوب دوام می آورد.

ZZ Plant (گیاه زامیفولیا)

این گیاه با رنگِ سبزِ جذاب و درخشندگی زیادی که دارد شما را عاشق خودش می‌ کند و مهم تر از همه این که مراقبت از آن کار سختی نیست. فقط باید در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید و خاکی که به آن می رسانید هم؛ زهکشی مناسب داشته باشد. اگر خاک بطور کامل خشک شد، حتماً به آن آب برسانید.

Guzmania Bromeliads (گیاه گازمانیا)

این گیاه از خانواده آناناس است. مراقبت از آن کار سختی نیست و می‌ تواند مدت زمان طولانی بدون آسیب در خانه شما بماند. فقط باید به نیاز آن ها نسبت به آب توجه داشته باشید. یک بار در ماه هم به این گیاه آب بدهید، کافی است. خاکی که برای آن انتخاب می کنید؛ باید زهکشی خوبی داشته باشد و آن را در اتاقی با محیط روشن بگذارید.

Moth Orchid (گیاه ارکیده شاپرکی)

گیاه ارکیده شاپرکی ظاهر بسیار جذابی دارد. شکوفه های زیبایِ روی این گیاه از 1 تا 4 ماه هم دوام می آورند. نیاز به مراقبت سفت و سختی ندارد و فقط باید به کیفیت خاک توجه کنید و این که بیش از حد به گیاه آب ندهید، در غیر این صورت از بین می رود.

Cactus Houseplants (کاکتوس)

کاکتوس را که می شناسید؛ این گیاه یکی از بهترین گیاهان سوکولنت است و شرایط سخت را خیلی خوب دوام می آورد در برابر تشنگی کاملا مقاوم است. فقط باید خاکی با زهکشی مناسب را برایش انتخاب کنید.

Chinese Money Plant (گیاه پول چینی)

این گیاه می تواند شرایط سخت آب و هوایی را به خوبی دوام بیاورد. فقط باید به هرس کردن آن توجه داشته باشید و قسمت های آسیب دیده اش را برش دهید و مهم تر از همه این که خاکش باید زهکشی مناسب داشته باشد و کم ترین میزان آبدهی را باید به این گیاه داشته باشید.

Lucky Bamboo (بامبو خوش شانسی)

اگر به دنبال گیاهی می گردید که نیاز به مراقبت سفت و سختی نداشته باشد، بامبو را انتخاب کنید. علاوه بر این که ظاهر مناسبی دارد، خیلی خوب هم دوام می آورد. فقط باید آن را در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید، زیرا نور مستقیم برگ هایش را می سوزاند و در خاک آن هم تعدادی سنگریزه بگذارید.

Money Tree Plant (گیاه درخت پول)

این گیاه هم نیاز به مراقبت خیلی سخت و زیادی ندارد و خوب رشد می کند. فقط باید نور غیر مستقیم خورشید به آن برسد. مهم تر از همه این که نور کم را خیلی خوب دوام می آورد. محیط اطراف آن باید مرطوب و شرجی باشد، در غیر اینصورت گیاه به مرور خشک خواهد شد.

Devil’s Ivy (گیاه پوتوس ابلق)

وقتی که می خواهید این گیاه را در خانه نگه دارید، باید فضای مرطوبی را برایش فراهم کنید. مهم تر از همه این که به اندازه کافی به آن نور برسانید و از آن در برابر آسیب ها محافظت کنید؛ به غیر از این موارد، گیاه به مراقبت خاص دیگری نیاز ندارد.

Zebra Plant (گیاه زبرا)

زبرا هم خیلی گیاه سختی نیست؛ فقط باید نور غیر مستقیم خورشید به آن برسد و در یک فضای روشن قرار بگیرد؛ همچنین نیاز به رطوبت دارد. باید مراقب باشید که نور شدید خورشید به آن آسیب نزند که در غیر اینصورت گیاه راحتی است. فقط دقت کنید اتاقی که گیاه را در آن قرار می دهید، تهویه کافی داشته باشد تا دچار کمبود اکسیژن نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =