محصولات مدارس عالی مهارتی به کشورهای همجوار صادر می‌شود/ تضمین اشتغال با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی

مدیر مدرسه عالی مهارتی طراحی دوخت دانشکده مهارتی وکارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به مدارس عالی مهارتی برای اشتغال مراجعه می‌کنند، گفت: بر اساس اقدامات انجام شده برای همکاری با کشورهای کویت و پاکستان توافق شده تا بتوان به ارائه محصولات تولیدی مدارس عالی مهارتی در این کشورها پرداخت.

مهناز نیک بخت، مدیر مدرسه عالی مهارتی طراحی دوخت دانشکده مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: مدارس عالی مهارتی در حوزه طراحی و دوخت به آموزش نیروی متخصص و ایجاد بازار کار در اصفهان می‌پردازد. باید دانست که بازار در تمامی دوره‌ها به دنبال  جذب نیروی کارآمد است و همین امر در جذب نیرو و ایجاد اشتغال موثر است.

وی افزود: برای کارآموزان در این شرایط  از سوی مدارس عالی مهارتی دوره آموزشی برگزار و به آموزش و ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای در مراحل مختلف در مراحل نازک دوزی در پایه اول و دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود. افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به مدارس عالی مهارتی برای اخذ شغل مراجعه می‌کنند.

چگونه افراد در مدارس عالی مهارت تحت آموزش قرار می‌گیرند؟

مدیر مدرسه عالی مهارتی طراحی دوخت دانشکده مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ادامه داد: برای افراد در صورت تمایل دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود. برای مثال افراد مطابق با تمایل خود به عنوان دوزنده شلوار، دوزنده مانتو و ... تحت آموزش قرار گرفته و موظف به دوخت یک نمونه کار می‌شوند. فعالان در این عرصه اقدام به کارهای فراوان، با کیفیت و متنوع برای جذب بازار می‌کنند. باید دانست که این افراد برای اشتغال می‌توانند  از اماکن مدارس مهارتی استفاده یا در منزل خود به تولید بپردازند.

افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی شاغل می‌شوند

مدیر مدرسه عالی مهارتی طراحی دوخت دانشکده مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از فعالیت  ۱۳۸ نیروی کار در مدارس عالی مهارت خبر داد و افزود: در این مدرسه زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و دختران مجرد تحت آموزش قرار می‌گیرند. افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در مدارس مهارتی شاغل شده و در صورت نیاز تحت پوشش کمیته امداد(ره)، ارائه وام و تسهیلات متعدد برای خرید چرخ خیاطی قرار می‌گیرند.

به گفته وی مهارت آموزان در این مرحله می‌توانند به عنوان مستقل به ایجاد کسب و کار پرداخته و وارد بازار کار شود. برای تحقق این مهم با کارخانجات متعدد برای تهیه پارچه رایزنی شده و از سوی دیگر با فروشگاه‌ها در زمینه فروش محصولات تولیدی اقدامات متعدد انجام داد.

نیکبخت اظهار کرد: افراد فعال در این مدارس بعد از تولید محصولات را به فروش می‌رسانند. البته از سازمان سما درخواست شده تا از طریق ارائه بخش‌نامه و نامه نگاری در زمینه تولید، توزیع و استقبال بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و مدارس سما از تولیدات محصولات در قالب لباس ورزشی، روپوش پزشکی، پرستاری و لباس فرم مدارس و ... استقبال کنند. البته هنوز این مقوله به رغم موافقت‌های فراوان اجرایی نشده است. 

مدیر مدرسه عالی مهارتی طراحی دوخت دانشکده مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه  امکان فعالیت در عرصه بین‌المللی وجود دارد، ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده برای همکاری با کشورهای کویت و پاکستان توافق شده تا بتوان به ارائه محصولات تولیدی مدارس عالی مهارتی در این کشورها پرداخت. در مدارس عالی مهارت طراحی و دوخت تمامی خدمات دوخت و دوزندگی مهیا شده است. برای مثال روکش‌های صندلی ماشین، کفپوش‌های اتوبوس، کف ماشین و ... شامل انواع خدمات دوزندگی در این مدارس می‌شود.

نیکبخت درباره تعاملات با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای مثال در رویداد عصر امید و دیگر نمایشگاه‌ها تلاش‌های فراوان انجام شده است، اما هم اکنون برای اخذ یک مرکز مشکلات متعدد وجود دارد. متاسفانه دانشگاه سرمایه و حقوق مناسب در اختیار فعالان قرار نمی‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =