رتبه ۹ کنکور ریاضی: به مهاجرت فکر می‌کنم

رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ مهندسی برق شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند، چون قصد مهاجرت دارد.

شایان بقائی نژاد رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه مطالعه برای کنکور اظهار کرد: من در مدرسه هاشمی نژاد یک مشهد که مدرسه‌ای دولتی برای استعدادهای درخشان بود، درس خواندم. تمرکز اصلی من برای مطالعه دروس عمومی، کتاب‌های مدرسه و برای دورس‌های تخصصی، کتاب‌های کمک آموزشی بود. 

وی درباره میزان ساعات مطالعه روزانه دروس برای کنکور ۱۴۰۱ یادآور شد: میزان ساعات مطالعه روزانه من برای قبولی در کنکور به طور میانگین بین ۶ تا ۷ ساعت بود؛ اما در ماه‌های آخر به علت شرکت در آزمون‌های شبیه سازی، میزان ساعت مطالعه‌ام کاهش داشت.

بقائی‌پور در پاسخ به این پرسش که شما برای کسب رتبه برتر در کنکور ۱۴۰۱ چه میزان هزینه کرده‌اید، گفت: من در حدود ۲ میلیون تومان برای خرید کتاب کمک درسی هزینه کردم و حدود ۶ میلیون شهریه سال آخر مدرسه شد.

رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور در مورد اینکه چه رشته و دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کرده است، گفت: قصد دارم در دانشگاه شریف رشته مهندسی برق بخوانم.

وی در پاسخ به سوال ایسکانیوز درباره سهم بازار کار در انتخاب رشته و دانشگاه گفت: من به مهاجرت فکر می‌کنم.

وی با اشاره به تغییرات کنکور ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: به عقیده من، این تغییرات مانند برگزاری چندباره کنکور در سال یا حذف دروس عمومی یا تاثیر معدل بسیار عالی است و به گزینش عادلانه داوطلبان کنکور، کمک می‌کند.

بقائی‌نژاد درباره وقوع تخلف در کنکور ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: من خودم تقلبی مشاهده نکردم؛ اما از چندین نفر از دوستانم شنیده‌ام که در حوزه امتحانی، تخلفاتی صورت گرفته است. به عنوان مثال به وسیله هدفون با بیرون محل برگزاری آزمون، در ارتباط بودند. البته باید در نظر گرفت، تقلب در گروه آزمایشی ریاضی نسبت به سایر گروه‌ها کمتر است؛ چرا که اغلب سوالات نیاز به محاسبات طولانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =