دانشگاه آزاد در مسیر توسعه روابط خارجی/ تبادل استاد و دانشجو نقطه شروع همکاری با دانشگاه سینرژی روسیه

مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های آزاد و سینرژی روسیه، تحقق برنامه‌ها و عملیاتی شدن آن‌ها را از اهم سیاست‌های امور بین الملل استان عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست گسترش تعاملات علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه سینرژی‌ روسیه با حضور عطااله کوهیان مدیر کل مطالعات، همکاری‌های بین المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه، محمد ملکی نیا مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، وحید چگینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و نمایندگانی از دانشگاه سینرژی روسیه Anastasia Shanshina و Yana Oseyeva در محل واحد تهران شمال برگزار شد.

در این نشست کوهیان با تاکید بر اینکه دانشگاه هر کشور موجبات ارتقای آن جامعه را فراهم می‌سازد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف اعم از رشته‌های محیط زیست، علوم دریایی، آی تی و ... طرحهای پژوهشی بسیار مهمی انجام داده است و برنامه ریزی در خصوص تربیت دانشجو در رشتههای مختلف را از عوامل پیشرفت جامعه برشمرد و خواستار همکاری های علمی با کشورهای همسایه شد.

 ملکی نیا در ادامه ضمن استقبال از تعامل علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با کشور روسیه به برنامه ها و رایزنی‌های امور بین‌الملل استان با کشورهای مختلف در موضوع تبادل استاد و دانشجو اشاره کرد و تحقق برنامه ها و عملیاتی شدن آنها را از اهم سیاست های امور بین الملل استان عنوان کرد.

 نمایندگان روسیه نیز سپس ضمن توضیح مختصری از دانشگاه سینرژی آن کشور، اظهار داشتند که این دانشگاه در سال 1988 تاسیس و با 500 رشته دانشگاهی و 70 شعبه در حال توسعه است.

آن‌ها در ادامه با اعلام اینکه دانشگاه سینرژی روسیه اولین مدرسه بازرگانی در آن کشور است از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در دانشگاه مزبور خبرداده و افزودند در این دورهها که 15 ساعت در هفته برگزار میشود از اساتید کشورهای مختلف جهت تدریس استفاده میشود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب نیز در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقای فکری دانشجویان استقبال کرد.

 مدیر کل بین الملل استان تهران در پایان با اشاره به اینکه 12000 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های استان تهران در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: امور بین الملل استان آماده همکاری های علمی و فرهنگی و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های کشور روسیه است. 

انتهای خبر/

کد خبر: 1149716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =