برنامه وزارت اقتصاد برای کاهش تورم

وزیر اقتصاد و دارایی در مازندران با بیان اینکه کنترل تورم بسیار مهم است، عنوان کرد: با توجه به درآمدهای کم، دولت قصد دارد به کسری بودجه و تورم دامن نزند و در سیاست‌های پولی و بانکی نیز به موضوع کاهش تورم توجه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزیر اقتصاد و دارایی در مازندران با بیان اینکه کنترل تورم بسیار مهم است، عنوان کرد: با توجه به درآمدهای کم، دولت قصد دارد به کسری بودجه و تورم دامن نزند و در سیاست‌های پولی و بانکی نیز به موضوع کاهش تورم توجه می‌شود. در مسئله ارزها نیز، به شدت تلاش می‌کردند تا نرخ‌های بالایی را بر ارز و اقتصاد تحمیل کند و این نشان می‌دهد دست‌هایی درکار است و به رغم برهم خوردن نسبت‌ها، دولت تلاش‌های زیادی برای کنترل ارز به خرج داده است.

سید احسان خاندوزی در نشست مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه فعالان اقتصادی مازندران در کشور درخشان هستند، اظهار کرد: باید انرژی خود را روی اولویت‌ها متمرکز کنیم و متأسفانه اکنون نقشه اقتصادی در استان نداریم.

وی افزود: در مسیر توسعه منطقه‌ای ناچار به تهیه نقشه راه بوده و در این راستا خواستار تهیه نقشه استان‌ها با توجه به مزیت آنها، برای توسعه بلندمدت هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر تلاش در جهت کاهش نااطمینانی اقتصادی از سوی دولت تصریح کرد: در حوزه اعطای مجوزها باید با دستگاه‌های صادرکننده هماهنگی و رایزنی صورت بگیرد تا از موانع کاسته شود.

خاندوزی ادامه داد: تلاش در جهت افزایش سقف اختیارات مسئولان بانکی در استان‌ها در دستور کار است و در این راستا تلاش بر این است که کمترین پرونده‌های بانکی، مالیاتی و غیره در خارج از استان بررسی شود.

وی با بیان اینکه افزایش مالیات ها باید از طریق مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی محقق شود، گفت: در حوزه مولدسازی دارایی ها باید بپذیریم که دولت صلاحیت مدیریت کردن بسیاری از دارائی ها را ندارد و دارائی های راکد باید در اختیار بخش خصوصی و غیردولتی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه پشتیبانی از بخش تولید ضروری است، گفت: در بخشی از سیستم اداری نگاه دوره های قبل به بخش خصوصی حاکم است، برخی ها تلاش می کنند چوب لای چرخ بخش خصوصی بگذارند اما اگر قصد داریم ماشین ساز شویم باید از ماشین سازان حمایت کنیم.

کاهش تورم در دستور کار دولت سیزدهم

در ادامه این نشست، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و دارائی حمایت های خوبی از طرح های در حال ساخت استان انجام داده است، اظهار کرد: تعامل خوبی بین مجموعه مدیریتی استان و وزارت اقتصاد و دارائی وجود دارد و ستاد رشد اقتصادی استان با تلاش مضاعف مسولان امر، به صورت مستمر در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه اقتصادی مازندران با جذب اعتبارات ملی در جریان است و مازندران در دریافت منابع مالی سفرهای استانی رئیس جمهور پیشرو به حساب می آید، خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه گمرکات استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

استاندار در ادامه به موضوع پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه، جهت اصلاح شبکه آب و خاک استان های شمالی کشور در بودجه سال آینده کشور نیز اشاره کرد و گفت: به طور حتم با اجرا و تصویب این لایحه اتفاقات خوبی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی استان خواهد افتاد.

حسینی پور با تاکید بر انجام پیگیری های مستمر در جهت راه اندازی پنجره واحد برای اخذ مجوزهای اقتصادی در مازندران، تصریح کرد: اجرای این طرح روند اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در استان را تسهیل خواهد کرد.

وی با بیان این که مازندران ۱۱.۵ درصد از کل سبد غذایی کشور را تولید کرده و در تولید ۱۵ قلم کالا نیز رتبه نخست ایران را دارد، بر لزوم توسعه صادرات استان در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه مردم استان برای اجرای طرح های اقتصادی با انگیزه هستند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی تمام قد برای توسعه صنعت و تولید مازندران تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1150550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =