۴۰درصد آموزش در مجتمع مادران دانشگاه آزاد مجازی می‌شود/ تاسیس اولین مهدکودک دانشگاه آزاد اسلامی ویژه فرزندان دانشجویان و کارکنان

رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تلاش کرده‌ایم با توجه به اشتغالات خاص مادران در خانواده و احیانا کار، نیاز به حضور آن‌ها را در دانشگاه به حداقل رسانیم و در صورت موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از ترم تحصیلی آینده ۴۰ درصد آموزش را به صورت مجازی و آنلاین پیش خواهیم برد.

فاطمه خلیلی رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاه ویژه مادران و بانوان در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که با ایجاد محیطی امن، آرام و وسیع زمینه تحصیل راحت‌تر بانوان را فراهم کرده است. همچنین تلاش کرده‌ایم با توجه به اشتغالات خاص مادران در خانواده و احیانا کار، نیاز به حضور آن‌ها را در دانشگاه به حداقل رسانیم و در صورت موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از ترم تحصیلی آینده ۴۰ درصد آموزش را به صورت مجازی و آنلاین پیش خواهیم برد.

وی افزود: اگرچه رشته‌های موجود در واحد مادران به صورت همزمان و موازی برای دانشجویان خانم در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد استان تهران مثل واحد یادگار امام (ره) نیز ارائه می‌شود، اما استقبال خوبی از تحصیل در واحد مادران صورت گرفته که تعداد دانشجویان ما هم‌اکنون به ۱۵۰۰ نفر رسیده است. همه دانشجویان و اکثر اساتید و کارکنان واحد مادران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته خلیلی، دسترسی آسان به دانشگاه به وسیله مترو و استقرار تاکسی‌ها در داخل دانشگاه نیز زمنیه حمل و نقل بی‌دردسر دانشجویان را به‌وجود آورده‌است. همچنین تنوع رشته‌ای خوبی در دوره‌های مختلف مثل حسابداری، تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر و نرم‌افزار در کارشناسی ناپیوسته، مهندسی معماری، آموزش زبان انگلیسی، فقه و مبانی حقوق، روانشناسی، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شهرسازی و مدیریت فرهنگی و هنریدر کارشناسی پیوسته وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: خانواده با توجه به نقش سازنده‌ای که در جامعه دارد، یکی از مهم‌ترین مسائل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مادران است که کارگاه‌های عمومی و تخصصی تعامل با خانواده و مهارت‌های زندگی و ... در دانشگاه برگزار کرده‌ایم. همچنین اگرچه هم‌اکنون طرف قرارداد با یک مهدکودک در فاصله خیلی نزدیکی از دانشگاه هستیم اما به دنبال تاسیس اولین مهدکودک دانشگاه آزاد در داخل محیط مجتمع هستیم تا مورد استفاده فرزندان دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار بگیرد و والدین آن‌ها بتوانند با آسودگی خیال بیشتر و فراغ بال به تحصیل و کار بپردازند.

۴۰درصد آموزش در مجتمع مادران دانشگاه آزاد مجازی می‌شود/ تاسیس اولین مهدکودک دانشگاه آزاد اسلامی ویژه فرزندان دانشجویان و کارکنان

رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به این‌که مهارت‌آموزی و اشتغال از عمده‌ترین اهداف دانشجویان از تحصیل است، برگزاری دوره‌های مهارتی متعدد و کارگاه‌ها همچون خیاطی، طراحی، آشپزی، و ... را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین رشته‌های جدیدی مثل پیرایش، پوست و مو و ... که مورد استقبال خانم‌ها واقع می‌شود و شاهد جای خالی آموزش‌های آکادمیک در آن‌ها هستیم، بزودی به لیست رشته‌های ما در واحد مادران افزوده خواهد شد.

او معتقد است، اگرچه تاسیس دانشکده‌های ویژه مادران و بانوان در واحدهای مختلف دانشگاه در استان تهران می‌تواند مفید باشد، اما هم‌اکنون ظرفیت و گنجایش کافی برای پذیرش تعداد خیلی بیشتری از داوطلبین، تا ۵هزار نفر نیز در واحد مادران موجود است.

فاطمه خلیل تاکید کرد: اگرچه مجتمع مادران در اصل دانشکده‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) است، اما زمینه انجام تمامی امور اداری دانشجویان از ثبت‌نام تا فارغ التحصیلی در خود دانشکده فراهم است و نیازی به مراجعه به واحد یادگار امام (ره) نیست.

انتهای خبر/

کد خبر: 1150714

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =