برداشت دومین دوره محصول اسطوخودوس از مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز گفت: با هدف ایجاد رشته‌های دانش بنیان و کارآفرین و همچنین ایجاد مهارت برای ورود به بازار کار دانشجویان و تامین درآمد غیرشهریه‌ای، این واحد دانشگاهی اقدام به ایجاد و توسعه آزمایشگاه و کارگاه‌های مهارتی کرده و توسعه مزرعه اسطوخودوس، آویشن و گیاهان دارویی در دستور کار خود قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد وارعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز از برداشت دومین دوره محصول اسطوخودوس از مزرعه گیاهان دارویی این واحد دانشگاهی خبر داد.

 وارعی گفت: با هدف ایجاد رشته‌های دانش بنیان و کارآفرین و همچنین ایجاد مهارت برای ورود به بازار کار دانشجویان و تامین درآمد غیر شهریه‌ای، این واحد دانشگاهی اقدام به ایجاد و توسعه آزمایشگاه و کارگاه‌های مهارتی کرده و توسعه مزرعه اسطوخودوس، آویشن و گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: ۶۰ کیلوگرم اسطوخودس از مزرعه برداشت شد که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. 

 وارعی در خصوص فواید و مزایای این گیاه اظهار کرد: اسطوخودوس از دسته گیاهان علفی است که به صورت درختچه‌های کوچک رشد می‌کند و به عنوان یک گیاه چند ساله و همیشه سبز است. برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده می‌شود، برگ‌های گیاه اسطوخودوس دارای عطری بی نظیر هستند که به دلیل داشتن این رایحه در روش های رایحه درمانی نقش به سزایی دارد.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1150759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =