ماجرای درگیری در پرواز نجف تهران و خسارت میلیاردی به هواپیما / سازمان بازرسی به موضوع ورود کرد

تعدادی از مسافران پرواز نجف-تهران به دلیل تاخیر در انجام این پرواز اقدام به وارد کردن ضرباتی به هواپیمای قشم‌ایر کرده و به آن خسارت میلیونی وارد کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پی تأخیر بیش از ده ساعته چندین پرواز تهران- بغداد و تهران - نجف شرکت آتا که با سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد و فرودگاه امام خمینی(ره) و نجف همراه شد، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

بیشتر بخوانید

قیمت پروازهای اربعین تغییر خواهد کرد؟

سیداکبر حسینی‌موخر بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی در این زمینه اظهار کرد: بعد از تاخیر بیش از ده ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهی‌های این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.

وی افزود: حسب جلسه مذکور، مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر بازگرداندن سی درصد مبلغ بلیت به عنوان جریمه، به کل مسافران یک بلیت رایگان یکطرفه سفر مشهد هدیه دهد.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همچنین مقرر شد مجوزهای پرواز خارجی شرکت هواپیمایی آتا نیز مورد بررسی قرارگرفته و مورد تجدیدنظر قرارگیرد.

وی تاکید کرد: با عوامل این شرکت که در برخورد با مسافران وظایف قانونی خود را عمل نکرده‌اند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی به مسافران محترم هوایی نیز این اطمینان را داد که سازمان بازرسی مدافع حقوق ایشان بوده و رعایت حقوق مسافر را در پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی و شرکت‌ها مطالبه می‌کند.

حسینی موخر در نهایت از همه شرکت‌های هواپیمایی خواست تا با رعایت حقوق مسافر نسبت به بازگرداندن اعتماد به این صنعت نهایت تلاش خود را کند.

صابر نوروزی مدیر روابط عمومی قشم ایر در گفت‌وگو با تسنیم، هم با اشاره به تاخیر در انجام پرواز امروز نجف-تهران قشم ایر، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل این تاخیر، تعدادی از مسافران به نشانه اعتراض در فرودگاه امام از هواپیما پیاده نمی‌شدند.

وی ادامه داد: به همین دلیل نیز در داخل هواپیما درگیری شد و مسافران با وارد کردن ضرباتی به هواپیما، به آن خسارت میلیونی زدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با ورود امنیت پرواز، این ماجرا به پایان رسید.

لازم به ذکر است، ویدئویی از اتفاقات امروز در داخل هواپیمای قشم ایر منتشر شده که نشان می‌هد فردی که خود را نماینده قشم ایر معرفی می‌کند اقدام به برخورد فیزیکی با یکی از مسافران کرده است.

در همین حال سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرد: به دنبال انتشار ویدئویی از پرواز مسیر نجف به تهران شرکت قشم ایر، سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای امنیتی و انتظامی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سازمان هواپیمایی اعلام کرده نهادهای امنیتی و انتظامی نیز در حال بررسی این رخداد هستند و نتایج حاصله در اسرع وقت به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =