تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس / فاز شاخص کل هنوز مثبت نشده است!

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران همچنان در یک کانال نزولی قرار گرفته و زیر "ابرکومو" قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی ملک‌لی گفت: در هفته گذشته بورس تهران تنها سه روزی کار داشت و هفته‌ای تقریبا بدون تغییر رقم خورد. افزایش کمتر از یک درصدی شاخص کل در هفته گذشته نیز موید این مطلب است. از نظر تکنیکالی نیز شاخص کل بورس تهران در یک کانال نزولی قرار گرفته و زیر "ابرکومو" قرار دارد که به معنی بیشتر بودن قدرت حرکات نزولی نسبت به حرکات صعودی و رشدها است.

بیشتر بخوانید:

بورس قرمزپوش شد / ریزش ۴ هزار واحدی شاخص کل

او می‌گوید: همچنین از نظر سیستم "امواج الیوت" هم اکنون در موج ۴ نزولی قرار داریم و پس از کمی صعود، انتظار موج پنجم نزولی را از شاخص داریم. محدوده ۱.۴۷۰ میلیون واحد برای شاخص مقاومت کوتاه مدت و همچنین محدوده ۱.۳۵۰ میلیون واحد هدف موج پنجم (پایان نزول) می‌توان در نظر گرفت.

ملک لی گفت: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، در هفته گذشته افزایش بیشتری را نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص با افزایش حدود ۱.۳ درصدی هفته را به پایان برد. این بدین معناست که شرکت‌های کوچک در هفته گذشته، بیشتر مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند. از نظر تکنیکالی حرکت شاخص هم وزن نیز مانند شاخص کل است و مقاومت کوتاه مدت محدوده ۳۹۷ هزار واحد و حمایت قوی محدوده ۳۶۴ هزار واحد را برای این شاخص متصور هستیم.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =