علامت و نشانه‌های به‌ظاهر ساده ولی مهم بیماری روده

روده ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستند بنابراین سلامت آنها بسیار مهم است و اگر مشکلی داشته باشند علائمش را در زندگی مشاهده خواهید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روده ها بخش اصلی سیستم گوارش محسوب می شوند؛ بنابراین اگر در سلامت کامل نباشند، علائمش را در زندگی احساس می کنید. داخل روده میلیارد ها باکتری وجود دارد که نه تنها به فرایند گوارش غذا کمک می کنند، بلکه باعث می شوند تا بدن روال طبیعی و سالم خود را پیش ببرد و احساس خوبی داشته باشیم. در این قسمت قصد داریم ۵ علامت را به شما معرفی کنیم که نشان می دهد مشکلی در روده تان وجود دارد یا این که روده به اندازه و به خوبی قبل قوی کار نمی کند.

بیشتر بخوانید:

پاکسازی انگل روده به کمک تغذیه

دل درد

دل درد گاهی علامت سندروم روده تحریک پذیر است که ممکنِ بر روی روده بزرگ هم تاثیر بگذارد. هر گونه درد در این ناحیه می تواند عاملی برای حالت تهوع، استفراغ و درد در قسمت بالای شکم باشد که البته گاهی پایین شکم هم درگیر می‌ کند و ممکن است یبوست یا اسهال را نیز به وجود بیاورد.

تغییرات روحی

رابطه مستقیمی بین سلامت گوارش و سلامت ذهنی وجود دارد و این دو روی یکدیگر تاثیرات زیادی دارند؛ یعنی اگر روده درست کار نکند، ممکن است مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و خستگی به وجود بیاید؛ بنابراین باید تغییرات روحی را جدی بگیرید و وضعیت روده تان را بررسی کنید.

نفخ و ناراحتی

هرگونه نفخ بدون دلیل، علامت رشد بیش از حد باکتری در روده کوچک است؛ یعنی اسید شکم و معده کاهش پیدا کرده و همین باعث افزایش بیشتر باکتری ها شده است که ممکنِ نفخ و ناراحتی را به وجود بیاورد و باید پیگیری شود.

تمایل به شیرینی جات

تمایل به شیرینی جات علامت تجمع باکتری های بد در روده می باشد و زمانی ظاهر می شود که باکتری ها از روده بزرگ به سمت بالا و به روده کوچک منتقل می شوند که در هضم اختلال ایجاد خواهند کرد و می‌ توانند روی میکروبیوم روده تاثیر بگذارند و دیگر قسمت‌ های بدن را هم درگیر کنند.

خستگی

خستگی می تواند علامت مشکلات گوارشی و التهابات روده و ناتعادلی هورمون استرس در بدن باشد و اگر این خستگی مزمن شد، حتماً سیستم گوارش و روده خود را بررسی کنید که این اتفاق در بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هم رخ می‌ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =