آشنایی با لقب ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال

تقریبا ۳ ماه تا شروع جام جهانی لقب ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها را خواهیم شناخت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  تقریبا سه ماه دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شروع می شود. قطر میزبان جام جهانی امسال است. این اولین بار است که جام جهانی فوتبال به میزبانی یک کشور عربی و برای دومین بار در آسیا برگزار می شود. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز آخرین مسابقاتی است که با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

مقصد باقی‌مانده رونالدو مشخص شد

هواداران فوتبال بی صبرانه منتظر شروع مسابقات هستند. جام جهانی بزرگترین رقابت فوتبال است که در آن بازیکنان نه تنها کشور خود را به نمایش می گذارند بلکه فرهنگ و سنت های مربوط به کشور خود را نیز به نمایش درمی‌آورند. این یکی از دلایلی است که هر تیم فوتبال یک نام مستعار دارد. نام مستعار تیم ها تا حد زیادی بازتابی از سنت آن کشور است.

در زیر با لقب ۳۲ تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها همراه دلایل پشت این نام ها آشنا می‌شویم.

بلژیک – Die Roten Teufel

نام مستعار تیم فوتبال بلژیک Die Roten Teufel به معنی شیاطین سرخ است. در سال ۱۹۰۵، یک روزنامه نگار هلندی نوشت که سه فوتبالیست بلژیکی بعد از یک مسابقه مثل شیطان رفتار کردند. سال بعد، پیر والکیرز مدیر باشگاه فوتبال لئوپولد بازیکنان بلژیک را با الهام از رنگ پیراهنشان، شیاطین سرخ نامید. 

در دهه ۷۰، بلژیک به دلیل پیراهن‌های خانگی سفیدشان، شیاطین سفید نیز نامیده می‌شدند. از سال ۲۰۱۲، لوگوی تیم نیزه سه شاخه قرمز است، آیتمی که اغلب با شیطان مرتبط است.

کرواسی – kockasta

نام مستعار کرواسی بر اساس طرح پرچم ملی آنهاست. به آنها کوکاستا که به معنای شطرنجی‌هاست می‌گویند.

دانمارک – De Rød-Hvide

تیم فوتبال دانمارک با نام «De Rød-Hvide» می شناسند که به زبان دانمارکی به معنای قرمز و سفیدهاست. این نام از پرچم قرمز و سفید معروف دانمارک الهام گرفته شده است.

انگلیس - three lions

تیم فوتبال انگلیس سه شیر نامیده می شود زیرا اتحادیه فوتبال انگلیس روی لوگوی خود تصویر سه شیر دارد. بازیکنان انگلیس نیز همین آرم را روی پیراهن خود دارند. تیم فوتبال انگلیس از اولین بازی بین‌المللی خود برابر اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ نشان  سه شیر را روی لباس‌های خود زده است.

تاریخچه نماد سه شیر به قرن دوازدهم بازمی‌گردد؛ زمانی که یک تاج قرمز با سه شیر طلایی برای الهام بخشیدن به سربازان انگلیسی به جنگ برده شد.

فرانسه – Les blues

تیم فوتبال فرانسه به دلیل رنگ آبی پیراهن خود به آبی‌ها معروف است.

آلمان - Nationalelf

تیم ملی فوتبال آلمان ملقب به Nationalelf به معنای یازده ملی است. آنها همچنین به عنوان DFB Eleven شناخته می شوند.

هلند – Oranje

تیم هلند به خاطر خاندان سلطنتی اورانیه-ناسائو House of Orange-Nassau (خاندان حاکم هلند) «نارنجی» نامیده می‌شود.

لهستان – Biało-czerwoni

لقب تیم ملی لهستان Biało-czerwoni به معنای سفید و قرمز است. نام مستعار آنها از رنگ لباس سنتی این تیم الهام گرفته شده است.

پرتغال – Os Navegadores

لقب تیم فوتبال پرتغال Os Navegadores از تاریخ غنی آنها در ناوبری الهام گرفته شده است. در طول قرن ۱۵ و ۱۶، ملوانان پرتغالی مناطق و مسیرهای دریایی متعددی را به دلیل سفرهای دریایی خود کشف کرده بودند. دریانوردان پرتغالی از طریق دریا به سراسر جهان سفر کردند و اکنون تیم فوتبال پرتغال به نام آنها لقب گرفته است.

صربستان – Orlovi

نام مستعار تیم صربستان از نماد ملی آنها الهام گرفته شده است. تیم فوتبال صربستان با نام Orlovi به معنی عقاب‌ها شناخته می شود.

اسپانیا – La Furia Roja

تیم ملی اسپانیا بر اساس رنگ لباس خود به نام لاروخا به معنای قرمز شناخته می شود. آنها همچنین به نام La Furia Roja به معنای خشم سرخ نیز شناخته می‌شوند.  

سوئیس - Rossocrociati

تیم فوتبال سوئیس با نام Rossocrociati به معنی صلیب سرخ شناخته می شود. آنها همچنین به نام ناتی به معنی تیم ملی در سوئیس نیز شناخته می‌شوند.

ولز - Draig

نام مستعار ولز "اژدها" از پرچم ملی آنها الهام گرفته شده است.

استرالیا – Socceroos

این اصطلاح با الهام از کانگوروهای نمادین استرالیا در سال ۱۹۶۷ توسط تونی هورستد در طول جنگ ویتنام ابداع شد. کلمه ساکروس "Socceroos" از ترکیب دو کلمه soccer و kangaroo فوتبال و کانگرو به وجود آمده است.

ایران – تیم‌ملی

تیم فوتبال ایران با نام‌های مستعار متعددی شناخته می‌شود اما محبوب‌ترین آنها «تیم ملی» است. از دیگر القاب تیم ملی فوتبال ایران می‌توان به ستارگان پارسی، شیران ایران و همچنین شاهزاده‌های ایرانی اشاره کرد.

ژاپن – ブルーサムライ

تیم ژاپنی ملقب به "آبی سامورایی" است. این نام از پیشینه تاریخی سامورایی ژاپن الهام گرفته شده است.

قطر -  العناب

قطر با توجه به رنگ لباس خود به عنابی ملقب است.

عربستان سعودی – صقور الأخضر

تیم فوتبال عربستان سعودی چندین لقب دارد که محبوب‌ترین آنها الاخضر به معنای سبزهاست. آنها همچنین به عنوان "صقور الأخضر" شناخته می‌شوند که به "شاهین‌های سبز" ترجمه می شود. سبز رنگ برجسته پیراهن آنهاست. عربستان سعودی همچنین به «صقور العربیه» به معنای «شاهین‌های عربی» ملقب است.

کره جنوبی - 타극 전사

در حالی که طرفداران به طور عمومی تیم کره جنوبی را قرمزها می نامند اما آنها را با نام های Taegeuk Warriors و Lions of Asia نیز می شناسند. Taegeuk نمادی است که بر روی پرچم کره جنوبی یافت می شود.

کامرون - Les Lions Indomptables

لقب تیم کامرون شیرهای رام نشدنی است که به خاطر عملکرد خوب در جام جهانی ۹۰ است.

غنا – Black Stars

غنا به ستاره های سیاه معروف است. این نام از ستاره سیاه در پرچم غنا الهام گرفته شده است.

مراکش - أسود الأطلس

مراکش به خاطر حیوان ملی خود شیر بربر که شیر اطلس نیز نامیده می‌شود، شیرهای اطلس نامیده می شوند. متاسفانه، این حیوان در حال حاضر منقرض شده است.

سنگال - the Lions of Teranga

تیم فوتبال سنگال شیرهای ترانگا نیز نامیده می شود. ترانگا یک کلمه به معنای مهمان نوازی است.

تونس - نسور قرطاج

تیم فوتبال تونس از قوم معروف کارتاژ لقب خود را وام گرفته است. حکومت کارتاژ بیشتر سواحل شمال غربی آفریقا و همچنین بخش‌های قابل توجهی از  جزایر غرب دریای مدیترانه را در بر می‌گرفت که بخشی از آن تونس امروزی است. لقب تیم ملی تونس، عقاب‌های کارتاژ است.

کانادا - The Reds

تیم فوتبال کانادا به دلیل رنگ لباس خانگی خود به قرمزها ملقب شده است.

کاستاریکا - Los Ticos

کاستاریکایی‌ها را به دلیل روش منحصربه‌فردشان در بیان حروف کوچک به زبان اسپانیایی، اغلب تیکوس می‌نامند. آنها همچنین به دلیل موفقیت در فوتبال آمریکای مرکزی "Los Matacampeones" به معنای "قاتلان قهرمان" نامیده می شوند. آنها سه قهرمانی کونکاکاف (۱۹۶۳، ۱۹۶۹ و ۱۹۸۹) و هشت قهرمانی در کوپا سنتروآمریکانا را به دست آوردند.

مکزیک - El Tri

تیم مکزیک با نام El Tri به معنای سه رنگ مربوط به  پرچم ملی آنها شناخته می شود.

آرژانتین – Albiceleste

تیم فوتبال آرژانتین با لقب Albiceleste به معنای سفید و آبی آسمانی معروف است. این اصطلاح از پرچم ملی آرژانتین الهام گرفته شده است که دارای ۳ نوار مساوی است، نوار سفید و آبی نشان دهنده ابرهای آسمان و خورشید زرد در وسط است.

برزیل – Selecao

لقب ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال

برزیل به نام "Selecao" نامیده می شود که یک اصطلاح رایج پرتغالی به معنای بازیکنان منتخب است.  

اکوادور – tres colores

مانند مکزیک، اکوادور نیز به دلیل پرچم ملی خود که دارای سه رنگ است، به سه‌ رنگ ملقب شده است.

اروگوئه – Celeste

اروگوئه با لقب Celeste به معنی آبی آسمانی شناخته شده است که به رنگ پیراهن آنها اشاره دارد.

ایالات متحده آمریکا - The Stars and Stripes

تیم فوتبال ایالات متحده با لقب "ستاره و راه‌راه" که از پرچم ملی آنها الهام گرفته شده است شناخته می شود. لقب دیگر این تیم، یانکی‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =