هیچ گذرنامه‌ای در مرز تمدید نمی‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه گذرنامه‌های تاریخ گذشته می‌توانند مهر تمدید دریافت کنند گفت: هیچ تمدیدی در مرز صورت نمی‌گیرد، زائران اربعین حسینی برای دریافت مهر باید به دفاتر گذرنامه پلیس در استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ حسین اشتری در جمع خبرنگاران از بازگشایی مرزهای جدید برای مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های  اخیر به دلیل استقبال خوب مردم از مراسم اربعین تعداد گیت‌ها ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

 وی افزود: با تلاش کارکنان نیروی انتظامی در سال جاری تعداد گیت‌های مرزهای جدید افزایش داشته است.

 فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه به منظور تسهیل تردد زائرین تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است ادامه داد: ظرفیت پلیس کشور میزبان تنها نگرانی موجود است که در این خصوص با تماس با مرزبانان عراق اعلام آمادگی برای کمک به آنها شده تا تردد زائران آسان‌تر شود.

اشتری بیان کرد: پلیس با تمام توان به دنبال این است که زائرین دغدغه‌ای نداشته باشند و برای آرامش آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 وی اضافه کرد: با توجه به مراسم اربعین از چند ماه قبل با مسؤولان عراقی رایزنی‌هایی صورت گرفت و در روزهای گذشته پاسخ مذاکرات دریافت شده و به همین منظور کشور میزبان قبول کرد تا از گذرنامه‌های تاریخ گذشته هم استفاده کند.

 فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه این اقدام پیشنهاد پلیس جمهوری اسلامی بود و طرف عراقی هم موافقت کرد ادامه داد: گذرنامه‌هایی که از اول شهریورماه سال ۱۳۹۱ صادر شده و تاکنون تمدید نشده است، می‌توانند مهر تمدید دریافت کنند البته باید توجه داشت که این کار فقط برای سفر به عتبات عالیات و در مقطع اربعین حسینی اعتبار دارد.

اشتری خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا از برگ گذر موقت نیز استفاده می‌شد که امسال نیز مورد پذیرش قرار گرفته و از آن هم می‌توان برای صدور گذرنامه بهره برد که این کار باعث سهولت در تردد زائران شود.

 وی با تأکید بر اینکه هیچ تمدیدی در مرز صورت نمی‌گیرد اضافه کرد: برای دریافت مهر باید به دفاتر گذرنامه پلیس در استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کنند

 فرماندهی کل انتظامی کشور با بیان اینکه باید برای تمدید گذرنامه قبل از سفر اقدام کرد اظهار داشت: تمام تمدیدهای صورت گرفته از طریق سیستم به مرزها اعلام می‌شود و اقدامات سیستمی باید در مراکز گذرنامه صورت بگیرد.

 اشتری گفت: افرادی که ممنوع الخروج هستند در صورت رفع مشکل خروج در زمان باقی‌مانده نیز می‌توانند در این آیین شرکت کنند.

منبع: فارس

کد خبر: 1151732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =