پیاده‎‌روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان برگزار شد

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ۱۴۰۲ در اصفهان با حضور پرشمار مردم اصفهان به همراه مراسم‌های آئینی مختلف و برپایی موکب‌های حسینی، در امامزاده جعفر بن الرضا و به موازات طی مراسم دیگری در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، مراسم عزاداری «پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۲» در اصفهان از پل قهجاورستان به سمت امامزاده جعفر بن الرضا (شاه کرم) از ساعت ۹ صبح امروز پانزدهم شهریورماه تا ساعت ۱۷ برگزار شد. به موازات این برنامه، گردهمایی بزرگ دیگری نیز در گلستان شهدای اصفهان صبح امروز برگزار شد.

برگزاری این مراسم بزرگ در امامزاده جعفر بن الرضا طی یک دهه اخیر فرصتی را برای دلدادگان اباعبدالله حسین (ع) در اصفهان فراهم کرده تا اگر فرصت حضور در راه‌پیمایی جهانی اربعین در عراق را نیافته‌اند، با حضور در «پیاده‌روی جاماندگان اربعین» صواب زیارت را از آنِ خود کنند.

پیاده‎‌روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان برگزار شد

هیئات و دسته‌های عزاداری اصفهان پس از گذراندن مسیر پیاده‌روی با ذکر لبیک یا زهرا، لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین و لبیک یا عباس، در صحن «امامزاده شاه کرم» گردهم آمده و آئین عزاداری را با نواختن سنج و دمام و قرائت روضه شهادت امام حسین (ع) و یارانش برگزار کردند.

یکی از جلوه‌های منحصربه‌فرد برگزاری این مراسم در اصفهان، اجرای باشکوه نمایش «عصر عاشورا» توسط بزرگ‎‌ترین گروه تعزیه‌خوانی اصفهان در قسمت تماشاخانه امامزاده در برابر خیل زائران و شخصیت‌های حاضر -از جمله مسئولان ملی و استانی، هنرمندان، دانشگاهیان و دیگر اقشار- است.

پیاده‎‌روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان برگزار شد

ستاد برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اصفهان با مشارکت موکب‌داران، هیئات، ارگان‌های مختلف کشوری و لشکری و دانشگاه‌های استان، تدارک آئینی ویژه‌ای برای زوار و عاشقان اهل بیت (ع) در نظر گرفته و با برپایی موکب‌های عاشورایی و عمودبندی مسیر پیاده‌روی، حال و هوای مسیر راه‌پیمایی جهانی اربعین و بین‌الحرمین را تداعی کرده‌اند.

پیاده‎‌روی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان برگزار شد

مراسم جاماندگان اربعین حسینی علاوه بر شهر اصفهان، به موازات در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان از جمله خمینی‌شهر، شهرضا و کاشان نیز با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

خبرنگار: مطهره سادات هاشمی فشارکی

عکس: شهروند خبرنگار


انتهای پیام./

کد خبر: 1197134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =