ثبت و انتشار نشریات علوم پایه در دستور کار بسیج اساتید است

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ثبت و انتشار نشریات در حوزه‌های علوم پایه و علوم فنی و مهندسی مبتنی بر اولویت‌های کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور به همراه وحید صالحی قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری و محمدرضا موسوی مدیر نشریات این معاونت با محسن شریفی مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آرایی با اشاره به مأموریت‌های بسیج اساتید مبنی بر تولید علم نافع اجتماعی و توجه به مسائل راهبردی و کاربردی عنوان کرد: اولویت نشریات علمی سازمان، دریافت مقالات مسئله محور و مبتنی بر زیست بوم شبکه استادی کشور است.

عضو اتاق فکر سیاست‌گذاری علم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: نشریات فعلی سازمان بسیج اساتید کشور در حوزه علوم انسانی بوده و با توجه به‌ تقاضای فراگیر اساتید، راه اندازی نشریات در حوزه‌های علوم پایه و علوم فنی و مهندسی نیز مبتنی بر اولویت‌های کشور در دستورکار جدی سازمان است.

وی پایان خاطرنشان کرد: با توجه به‌ فعالیت‌های گسترده نهضت استادی بسیج در زمینه تولید بسته‌های سیاستی و فناورانه در سطوح ملی و استانی لازم است این گونه فعالیت‌ها در سازوکارهای علمی وزارتخانه از جمله در قالب ایجاد پژوهشکده، مرکز تحقیقاتی و گروه‌های پژوهشی مورد توجه قرار گیرد تا استاد در کنار فعالیت سیاست پژوهی، امتیاز علمی دانشگاهی نیز کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =